Sinema tarihinin özellikle ilk dönemlerinde, yeni bir yapılanma çabasının sonucu olarak sinemaya dair çok farklı bakış açıları oluşturuluyordu. En nihayetinde; montajın, mizansenin, görüntünün doğasının sorgulandığı ve nasıl bir işlevi olduğunun henüz belirsiz olduğu dönemlerdi. Ama yine de bu ilk dönem karmaşasına rağmen o yıllarda çekilen bazı filmler bugün bile sinemaya olan bakışımızı değiştirmeye ve yeniden yorumlamaya devam ediyorlar. İşte bu tarz filmlerden bahsedildiği zaman ilk dillendirilen yapımlardan biri de Dziga Vertov’un Man with a Movie Camera’sı olur.

Asıl adı Denis Arkadievich Kaufman olan Dziga Vertov –ki aynı zamanda kendisi, Düşlerin Efendisi (2000) ve Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği (1988) gibi filmleriyle tanıdığımız Philip Kaufman’ın amcasıdır.- hem mizanseni hem de montajı günümüzde artık klasikleşmiş, GriffithEisenstein ikilisinden çok farklı tanımlıyordu. Sine-göz adını verdiği kendine has bir yaklaşım geliştiren Vertov’un bu alandaki en bilinen filmi olan Man with a Movie Camera’yı izlediğimizde de zaten bunu oldukça rahat bir şekilde fark edebiliyoruz.

Man_with_a_movie_camera

Man with a Movie Camera ve Sinema Tarihine Geçen bir Yaratıcılık

Sinema tarihi açısından tartışılmaz bir öneme sahip olan Man with a Movie Camera, 2014 yılı itibariyle BFI tarafından dijital olarak restore edildi ve önümüzdeki günlerde İngiltere’de yeniden gösterime sokulmaya hazırlanıyor. Özellikle sıra dışı çekim tekniklerinin daha da görünür olduğu ve son restore edilmiş haliyle tümden bir epiklik kazanan filmle ilgili BFI, yıllar sonra yeniden ilgimizi uyandıracak derecede bir fragman da hazırlamış üstelik.

Biz de bu fragmanı sizlere sunarak heyecanımıza ortak etmek istedik.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi