Stanley Kubrick sinemasında her zaman gerilimin ayrı bir yeri vardır. Cinsel gerilimin, doğaüstü gerilimin, savaş gerginliğinin ve aşk ile hırs geriliminin yeri her zaman ayrı bir yerdedir ve bu gerginlikler izleyici ile her daim bütünleşme özelliğine sahiptir. İzleyeceğiniz videoda da bu gerilimin en büyük öznelerinden biri yer alıyor; Kubrick’in tüyler ürperten zumları birer birer karşınıza çıkıp sizi avlıyor!

Optik kaydırma bir film içerisinde bir netliğe yapılan yakınlaşma ve uzaklaşma hareketleridir. Yönetmen bunu lensler yardımıyla yapsa da izleyici filmleri izlerken bu teknik detayın üstünde başka bir duyguyu deneyimler. Bu duygu özellikle hareketin göz ile giriştiği tesir ile alakalıdır. İzleyicinin zihni onun hareket etmediğine tanık olduğu için bütün beden beynin bu etkileşimi ile sarılmıştır. İzleyici durduğu yerde konumlanmıştır. Bu konumlanma ile izleyicinin hareket etmediği düşüncesi özellikle gözüne de yansımıştır fakat beyazperde ile karşılaştığı anda göz bu düşünceyi kırar harekete alışır. Anca bu hareket her zaman hız ile sürüklenen bir harekettir ya da zıttı bir konumda durağanlığın bir mekanizmasıdır. Her iki seçenekte de göz bir algı yarattığı için kendi içerisinde bu hareketi veya hareketsizliği benimser ve buna hazırlıklıdır. Ancak Kubrick’in yapmış olduğu bu hazırlık içerisinde ters köşedir ve göz ne kadar neyle karşılaşacağını bilse de yönetmenin yaptığı tüyler ürperten hareket karşısında gafil avlanmıştır ve elinden gelen tek şey vücudu gerginlik uçurumuna atmaktır.

Kubrick’in Tüyler Ürperten Zumları ve Vücudun Aşkın Gerginliği

barry-lyndon-filmloverss

İzleyeceğiniz bu video ile Stanley Kubrick’in filmlerinden oluşan bir kolaja doğru yolculuğa çıkıyoruz. Ve bu yolculuğun başlangıcında bizi Alex karşılıyor. Alex’in karşılamasındaki gergin gülüş ile beraber aslında zihnimiz ne ile karşı karşıya olduğunu bilmese de bizi nasıl bir duygu durumunu beklediğini biliyor. Gerginliğin tüm vücudumuza yayılması ise Alex’in gülüşünden hemen sonra kendini gösteriyor çünkü sıra sıra karşımıza Stanley Kubrick’in optik oyunları kendini gösteriyor. A Clockwork Orange, Barry Lyndon, Full Metal Jacket ve The Shining filmlerinden alınan kesitlerle beraber Kubrick’in yapmış olduğu optik kaydırmalar karşımıza çıkıyor. Bu optik oyunlar, zumlar hem karaktere yaklaşan hem de uzaklaşan çekimleri içeriyor. Fakat her ne olursa olsun bu çekimler izleyicinin gözüne büyük bir kaotik yaklaşım olarak yansıyor ve bu kaos içerisinde vücut sadece gerilmekle durduğu yere hapsoluyor. Eğer siz de sinemanın büyük zihinlerinden biri olan Kubrick’in gerilim dünyasına dair bir yolculuğa çıkmak istiyorsanız ve her filmi tekrar izlemek için bir sebep arıyorsanız bu videoyu mutlaka izlemeli ve gerilimin vücudunuzu sadece bir lens hareketi ile ele geçirmesine izin vermelisiniz.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi