“Dert etme iyiyim ben. Ara sıra mahşer ara sıra yaşama hırsı.”

Yusuf Hayaloğlu

Chronic – Kronik, bir adamın bir mahşer içerisinde hem yaşama hırsını ortaya çıkarması hem de ölümle kucaklaşmasının hikayesi. David (Tim Roth) bir adamdır ama sıfatı olmayan bir adamdır. Tanıdığımız sıfatı ise hasta bakıcılıktır. Ölüm ile burun buruna gelmiş olan hastaların evlerinde onlara bakarak son zamanlarında onlarla vakit geçirir David. Bu hasta bakıcı filmde ilk bakışımız olarak tek düze bir hayatı olan bireydir ancak arka planını bilmediğimiz bir karakterdir. Yersiz yurtsuz olan bu karakter sadece bakıcılığını yaptığı hastalar ile var olur. Bu var oluş içerisinde de hastaların benlikleriyle kendi benliğini birleştirir. Filmdeki ilk sekans ile karşılaştığımız hastanın hayatını kaybetmesiyle beraber David büyük bir buhranın içine düşer. Ona ailesini soran insanlara verdiği cevaplar biz izleyici için büyük bir yalandır. Ölen hastasını karısı olarak dile getiren David büyük bir oyunun bir parçasıdır ve kronik olarak yaptığı, bu hayatına hayaletleri sokmak David için bir meşgaledir. Hastalarını taşıyan, onlara yemek yediren ve onları yıkayan David kendi evreninde küçük bir tanrıcıktır ve aynı zamanda bir ebeveyndir. Hastaları David’e bağlı olarak yaşamaktadır ve David’siz yapabilecekleri şeyler çok ama çok kısıtlıdır. Yersiz yurtsuz olan ve kökü olmayan bu adam için hastaları birer çocuktur, kuldur, köledir. David kendi görünmez sefaletini hastaları ile kapatır ve bu hasta bakıcı ilişkisi içerisinde kendi hastalarının yaratıcısı-kurtarıcısı olarak tanımlar. Lakin bu kısır döngü içerisinde hastaların hayatlarını kaybetmesi David için yeni hayatların ve yeni kayıpların habercisi gibidir. Her bir döngüyü tamamladığında David başka bir David olarak anka kuşu gibi yeniden doğar. Fakat ölüm ile doğuşun bir kısıtlama periyoduna giriyor olması aynı zamanda David’i de içten içe çürütür. Yönetmen Michel Franco’nun üçüncü uzun metraj filmi olan Kronik, yerini ve yurdunu bilmeyen bir adamın ölüm ile kendisine yeni hayatlar kurmasını ve bu tüketici döngüde kendini geçmişinden ayrı olarak var etmeye çabalamasını anlatıyor.

Ölümün Bir Adamı Doğurmasının ve Yok Etmesinin Hikayesi: Kronik

David kimse tarafından tanınmayan görünmez ve umursanmaz bir adamdır. Kimsenin bakmak istemediği ve kendilerine de bakamayacak durumda olan hastaların bakıcılığını üstlenmiştir. Çünkü bu bakıcılık alanı bir mağaradır ve bu mağara içerisinde çok soru sormayan bir kişi ile sadece David vardır. Bu gizlilik mağarası içerisinde David’in yol arkadaşı kısa bir süre sonra ölecek ve David bir kalıcı bağ kurmamış olacaktır. Bu kalıcı bağ olmaksızın birilerinin hayatında var olan David kendi hayatında var olmadığı için görünmezlik ağı içerisinde ölüm ile baş başadır. Ancak filmin ilerleyen perdelerinde David kendi kısır döngüsü tarafından bozguna uğratılır ve David’in itina ile kurmuş olduğu mağara düzeneği çevrenin, toplumun, ahlakın ve gözlerin içeriye dalmasıyla beraber yıkılır, David’in kendi kurduğu düzen kendi ayağına dolanır ve David kendi ipiyle kendini kurban etmeye karşı karşıya gelir. Bu karşı karşıya gelmenin sebebi ise bir hastasının ölümüne tanıklık edememesidir. David hastasının ölümüne tanıklık edemediği için bir şeyler yıkılır çünkü David için ölüm hastasının yok olmasıdır ama aynı zamanda kendisinin bu ölüm tarafından doğrulmasıdır. Bu ölümle gelen haset ile David birinin kocasıdır veya birinin kardeşidir. Fakat ölüm yolunun kırılmasıyla beraber David artık hiçkimsedir ve tek yapabileceği şey geçmişe dönmek ve hiç kimse olmadan önce olduğu kişiyle yüzleşmesidir.

David ölümün yolunda su testisinin kırılmasıyla beraber geçmişine doğru bir yolculuğu başlar ve filmin açılış sahnesinden itibaren izleyicinin peşini kovalayan kızı bu sefer David kovalamaya başlar, izleyicinin gözü de David’in sırtındadır ve nefesi ensesindedir. Bu gerilim dolu kovalamaca ile bir düğüm çözülür ve film artık bir yere konumlanmaya başlar. David’in neden kendi hayatından kaçtığını öğreniriz bu kaçışın David’in hayat seçimiyle nerden paralellik kurduğunu görmeye başlarız. Bu açığa çıkış ile beraber artık David bir anti-kahraman olmaktan çıkar ve kahramanlık sıfatını tamamen kaybeder çünkü o de realitenin bir yüzü ile yüzleşmiş bir adamdır. David’in üçüncü perdesinde yani üçüncü hastasında ise ilk iki perde de görmediğimiz bir döngü görürüz. Ölümün ilk perdede David’in yeniden doğuşu ile sonlanması bir başlangıçtır. İkinci perde de ise ölüm ile yüzleşemeyen David için artık hayatın bir kırılma noktası gerçekleşmiştir, David ölümden uzaklaştırılmış, hatta men edilmiştir o yüzden David bir tamamlanmamışlık içerisine girmiştir. Üçüncü perde de ise ölüm David’i çok başka bir noktadan yakalar ve bu sefer ölüm David’in yok edicisi olacaktır; hatta David bir yok edici olacaktır. Tüm bu üçleme içerisinde bir adamın hayattaki tökezlemeleriyle beraber bir mahşer alanında yaşamak için büyük bir hırsa girdiğini görürüz. Bu mahşer alanı hırsı içerisinde içten içe çürüyen David dördünce ve son perde de kendini tamamlar. Kendinden kaçmasına sebep olan olgunun içerisine tekrar başka aktörler ile beraber düşen David hayattan kaçmanın bir işe yaramadığını görür ve dördüncü perde de David’in aydınlanmasıyla film son bulur. Bu aydınlanma filmi izleyenler için tesadüf veya kader gibi görünse de aslında son sahnenin şok ediciliği film boyunca yavaş yavaş izleyiciye empoze edilmiş ve böylelikle son başlangıçta verilmiştir. Durum hikayesi tadında çok fazla diyalog içermeden ölümün sessizliğinde ilerleyen film son sahnesindeki şok edici ses ile beraber izleyiciyi darma duman edebilen güzel bir hikayeye dönüşüyor. bu hikaye içerisinde izleyici herhangi bir noktada kendini gördüğü için veya herhangi bir karakterde kendi korkularıyla yüzleştiği için Kronik yüzleşilmesi gereken bir film sıfatını hak ediyor.

"Dert etme iyiyim ben. Ara sıra mahşer ara sıra yaşama hırsı." Yusuf Hayaloğlu Chronic - Kronik, bir adamın bir mahşer içerisinde hem yaşama hırsını ortaya çıkarması hem de ölümle kucaklaşmasının hikayesi. David (Tim Roth) bir adamdır ama sıfatı olmayan bir adamdır. Tanıdığımız sıfatı ise hasta bakıcılıktır. Ölüm ile burun buruna gelmiş olan hastaların evlerinde onlara bakarak son zamanlarında onlarla vakit geçirir David. Bu hasta bakıcı filmde ilk bakışımız olarak tek düze bir hayatı olan bireydir ancak arka planını bilmediğimiz bir karakterdir. Yersiz yurtsuz olan bu karakter sadece bakıcılığını yaptığı hastalar ile var olur. Bu var oluş içerisinde de hastaların benlikleriyle kendi benliğini birleştirir. Filmdeki ilk sekans ile karşılaştığımız hastanın hayatını kaybetmesiyle beraber David büyük bir buhranın içine düşer. Ona ailesini soran insanlara verdiği cevaplar biz izleyici için büyük bir yalandır. Ölen hastasını karısı olarak dile getiren David büyük bir oyunun bir parçasıdır ve kronik olarak yaptığı, bu hayatına hayaletleri sokmak David için bir meşgaledir. Hastalarını taşıyan, onlara yemek yediren ve onları yıkayan David kendi evreninde küçük bir tanrıcıktır ve aynı zamanda bir ebeveyndir. Hastaları David'e bağlı olarak yaşamaktadır ve David'siz yapabilecekleri şeyler çok ama çok kısıtlıdır. Yersiz yurtsuz olan ve kökü olmayan bu adam için hastaları birer çocuktur, kuldur, köledir. David kendi görünmez sefaletini hastaları ile kapatır ve bu hasta bakıcı ilişkisi içerisinde kendi hastalarının yaratıcısı-kurtarıcısı olarak tanımlar. Lakin bu kısır döngü içerisinde hastaların hayatlarını kaybetmesi David için yeni hayatların ve yeni kayıpların habercisi gibidir. Her bir döngüyü tamamladığında David başka bir David olarak anka kuşu gibi yeniden doğar. Fakat ölüm ile doğuşun bir kısıtlama periyoduna giriyor olması aynı zamanda David'i de içten içe çürütür. Yönetmen Michel Franco'nun üçüncü uzun metraj filmi olan Kronik, yerini ve yurdunu bilmeyen bir adamın ölüm ile kendisine yeni hayatlar kurmasını ve bu tüketici döngüde kendini geçmişinden ayrı olarak var etmeye çabalamasını anlatıyor. Ölümün Bir Adamı Doğurmasının ve Yok Etmesinin Hikayesi: Kronik David kimse tarafından tanınmayan görünmez ve umursanmaz bir adamdır. Kimsenin bakmak istemediği ve kendilerine de bakamayacak durumda olan hastaların bakıcılığını üstlenmiştir. Çünkü bu bakıcılık alanı bir mağaradır ve bu mağara içerisinde çok soru sormayan bir kişi ile sadece David vardır. Bu gizlilik mağarası içerisinde David'in yol arkadaşı kısa bir süre sonra ölecek ve David bir kalıcı bağ kurmamış olacaktır. Bu kalıcı bağ olmaksızın birilerinin hayatında var olan David kendi hayatında var olmadığı için görünmezlik ağı içerisinde ölüm ile baş başadır. Ancak filmin ilerleyen perdelerinde David kendi kısır döngüsü tarafından bozguna uğratılır ve David'in itina ile kurmuş olduğu mağara düzeneği çevrenin, toplumun, ahlakın ve gözlerin içeriye dalmasıyla beraber yıkılır, David'in kendi kurduğu düzen kendi ayağına dolanır ve David kendi ipiyle kendini kurban etmeye karşı karşıya gelir. Bu karşı karşıya gelmenin sebebi ise bir hastasının ölümüne tanıklık edememesidir. David hastasının ölümüne tanıklık edemediği için bir şeyler yıkılır çünkü David için ölüm hastasının yok olmasıdır ama aynı zamanda kendisinin bu ölüm tarafından doğrulmasıdır. Bu ölümle gelen haset ile David birinin kocasıdır veya birinin kardeşidir. Fakat ölüm yolunun kırılmasıyla beraber David artık hiçkimsedir ve tek yapabileceği şey geçmişe dönmek ve hiç kimse olmadan önce olduğu kişiyle yüzleşmesidir. David…

Yazar Puanı

Puan - 71%

71%

71

Yönetmen Michel Franco'nun üçüncü uzun metraj filmi olan Kronik, yerini ve yurdunu bilmeyen bir adamın ölüm ile kendisine yeni hayatlar kurmasını ve bu tüketici döngüde kendini geçmişinden ayrı olarak var etmeye çabalamasını anlatıyor.

Kullanıcı Puanları: 3.55 ( 1 votes)
71
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi