Liu Jian’ın Have a Nice Day filminde gerilim türü ögelerinin fazlasıyla kullanılmasına karşın, 74 dakikalık bu filmde gerilimden ziyade Fargo ve Coen Kardeşler’e bir saygı duruşu görürüz. Çünkü Liu Jian’ın ele aldığı konu tam olarak kara komedi filmleriyle örtüşmektedir. Liu Jian bize, Çin kırsalının sıcak tarafını temsil eden parlak renkleri, koyu renk tonlarıyla karıştırıp nadir rastlanan kalitede görselliğe sahip bir film sunmuş: Geleneksel Çin evlerinden oluşan boş, hayalet mekanlar, ekonomik durgunluğa teslim olmuş bir bölge, yol kenarlarındaki düzinelerce terk edilmiş fabrika, tüm bunlar bu animasyonun görsel kimliğine katkıda bulunuyor. Yönetmenin filmin içine yerleştirdiği bu tematik görseller onun filmi daha gerçekçi bir şekilde sunma isteğini açığa çıkarıyor. Ancak şunu da ekleyelim ki Japon animasyonunu sevenler Liu Jian’ın bu çalışmasından pek hoşlanmayacaklardır; çünkü Have a Nice Day, bir Japon animesine göre çok daha az rafine bir görünüme sahip. Bu filmde büyük gözlü Japon karakterlerden çok uzaktayız. Yönetmen filmde rotoscoping tekniği (gerçekte çekilen filmin karikatür haline getirilmiş hâli) kullanarak ince çizgili karakterler oluşturmuş. Hatırlayanlar olursa Richard Linklater’ın yönetmenliğinde, Keanu Reeves’in oynadığı A Scanner Darkly adlı filmi de bu teknikle hazırlanmıştı. Eğer o filmi izlediyseniz ve hoşunuza gittiyse Have a Nice Day de hoşunuza gidecektir ama aradığınız Japon animasyon çizgileriyse bu filmden uzak durmanızı tavsiye ederim çünkü muhtemelen ondan nefret edeceksiniz. Have a Nice Day: Fargo’ya ve Coen Kardeşlere Bir Saygı Duruşu Bu karanlık filmde yönetmen bize sanatsal etkileşimlerinin tüm paletini gösteriyor. Nanjing Sanat Üniversitesi'nden mezun olan Liu Jian’ın, çağdaş sanatçı Yue Minjun'un tarzından etkilendiği, filmdeki çizgi ve renk tercihlerinden belli oluyor. Yue Minjun resim çalışmalarında genellikle yuvarlak yüzün içine yerleştirilmiş korkunç gülümsemeye sahip olan insanların ayrıntılarını resmettiği eserleriyle tanınır. Kendisi tam olarak Çin modern sanat tutkunudur ve eserlerinde Pekin rejiminin uygulamalarına yaptığı ince, ironik dokunuşlara da rastlamak mümkündür. Liu Jian’da onun bariz etkilerini görürüz çünkü yönetmen belli bir mikro konuyu, asıl anlatmak istediği konunun içine yerleştirmiştir. Çünkü Have a Nice Day, aynı zamanda devrimin propagandasının yapıldığı büyük freskleri anımsatan Wang Guangxi gibi pop-art tarzda sahneler de barındırır. Onun sayesinde ülkenin çağdaş tarihinin tüm etkilerini keşfedebiliriz. O yüzdendir ki Have a Nice Day’i sadece bir animasyon filmi olarak değerlendirdiğimizde sönük kalıyor. Liu Jian, bir animasyon filminde biçimsel olarak gereken özellikleri filmine yediriyor ancak sadece bazılarının dikkatini çekebilecek tarihsel ve sosyal olaylara da parmak basıyor ve bunu rotoscoping tekniği ile sansürlüyor. Bunların dışında yönetmen Eski Çin'in geleneksel giysileri ve müziği ile temsil edilen klasik sembolleri karıştırarak Maoist kültürü de ön plana çıkarıyor. Film, Çin kültürüne dair ilgisi olmayanlar için sıradanlaşacak ve keyfine varılması güç bir eğlence olacaktır. Yaşlılık, ölüm, geçmiş ve gelecek gibi hafife alınmayacak konulara ilişkin felsefi duruşun filmin öne çıkan diğer bir özelliği olduğunu da ekleyelim. Liu Jian, kültürler arasında bir köprü oluşturmak istemiş ve sanatsal eğilimi onu Fargo’lu Have a Nice Day animasyonunu yapmaya itmiş diyebiliriz.

Yazar Puanı

Puan - 75%

75%

Liu Jian, bize Çin kırsalının sıcak tarafını temsil eden parlak renkleri, koyu renk tonlarıyla karıştırıp nadir rastlanan kalitede görselliğe sahip bir film sunmuş.

Kullanıcı Puanları: 4.18 ( 2 votes)
75

Liu Jian’ın Have a Nice Day filminde gerilim türü ögelerinin fazlasıyla kullanılmasına karşın, 74 dakikalık bu filmde gerilimden ziyade Fargo ve Coen Kardeşler’e bir saygı duruşu görürüz. Çünkü Liu Jian’ın ele aldığı konu tam olarak kara komedi filmleriyle örtüşmektedir. Liu Jian bize, Çin kırsalının sıcak tarafını temsil eden parlak renkleri, koyu renk tonlarıyla karıştırıp nadir rastlanan kalitede görselliğe sahip bir film sunmuş: Geleneksel Çin evlerinden oluşan boş, hayalet mekanlar, ekonomik durgunluğa teslim olmuş bir bölge, yol kenarlarındaki düzinelerce terk edilmiş fabrika, tüm bunlar bu animasyonun görsel kimliğine katkıda bulunuyor. Yönetmenin filmin içine yerleştirdiği bu tematik görseller onun filmi daha gerçekçi bir şekilde sunma isteğini açığa çıkarıyor. Ancak şunu da ekleyelim ki Japon animasyonunu sevenler Liu Jian’ın bu çalışmasından pek hoşlanmayacaklardır; çünkü Have a Nice Day, bir Japon animesine göre çok daha az rafine bir görünüme sahip. Bu filmde büyük gözlü Japon karakterlerden çok uzaktayız. Yönetmen filmde rotoscoping tekniği (gerçekte çekilen filmin karikatür haline getirilmiş hâli) kullanarak ince çizgili karakterler oluşturmuş. Hatırlayanlar olursa Richard Linklater’ın yönetmenliğinde, Keanu Reeves’in oynadığı A Scanner Darkly adlı filmi de bu teknikle hazırlanmıştı. Eğer o filmi izlediyseniz ve hoşunuza gittiyse Have a Nice Day de hoşunuza gidecektir ama aradığınız Japon animasyon çizgileriyse bu filmden uzak durmanızı tavsiye ederim çünkü muhtemelen ondan nefret edeceksiniz.

Have a Nice Day: Fargo’ya ve Coen Kardeşlere Bir Saygı Duruşu

Bu karanlık filmde yönetmen bize sanatsal etkileşimlerinin tüm paletini gösteriyor. Nanjing Sanat Üniversitesi’nden mezun olan Liu Jian’ın, çağdaş sanatçı Yue Minjun’un tarzından etkilendiği, filmdeki çizgi ve renk tercihlerinden belli oluyor. Yue Minjun resim çalışmalarında genellikle yuvarlak yüzün içine yerleştirilmiş korkunç gülümsemeye sahip olan insanların ayrıntılarını resmettiği eserleriyle tanınır. Kendisi tam olarak Çin modern sanat tutkunudur ve eserlerinde Pekin rejiminin uygulamalarına yaptığı ince, ironik dokunuşlara da rastlamak mümkündür. Liu Jian’da onun bariz etkilerini görürüz çünkü yönetmen belli bir mikro konuyu, asıl anlatmak istediği konunun içine yerleştirmiştir. Çünkü Have a Nice Day, aynı zamanda devrimin propagandasının yapıldığı büyük freskleri anımsatan Wang Guangxi gibi pop-art tarzda sahneler de barındırır. Onun sayesinde ülkenin çağdaş tarihinin tüm etkilerini keşfedebiliriz. O yüzdendir ki Have a Nice Day’i sadece bir animasyon filmi olarak değerlendirdiğimizde sönük kalıyor. Liu Jian, bir animasyon filminde biçimsel olarak gereken özellikleri filmine yediriyor ancak sadece bazılarının dikkatini çekebilecek tarihsel ve sosyal olaylara da parmak basıyor ve bunu rotoscoping tekniği ile sansürlüyor. Bunların dışında yönetmen Eski Çin’in geleneksel giysileri ve müziği ile temsil edilen klasik sembolleri karıştırarak Maoist kültürü de ön plana çıkarıyor.

Film, Çin kültürüne dair ilgisi olmayanlar için sıradanlaşacak ve keyfine varılması güç bir eğlence olacaktır. Yaşlılık, ölüm, geçmiş ve gelecek gibi hafife alınmayacak konulara ilişkin felsefi duruşun filmin öne çıkan diğer bir özelliği olduğunu da ekleyelim. Liu Jian, kültürler arasında bir köprü oluşturmak istemiş ve sanatsal eğilimi onu Fargo’lu Have a Nice Day animasyonunu yapmaya itmiş diyebiliriz.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi