Filmlerinde çarpık ailevi ilişkiler, yabancılaşma, geçmişle yüzleşme, din ve birey ilişkisi, toplumsal yıkım gibi temalara yer veren başarılı yönetmen; bir ilk film olarak oldukça başarılı olan Hard Eight ile sinemaya adım attı, Boogie Nights ile adını geniş kitlelere duyurdu. Magnolia, birçoğumuzun favori filmleri arasında yer alan There Will Be Blood ve The Master filmleriyle çıtayı yükseltti. Bu filmlerin hepsinde başarılı oyuncularla çalışan Anderson; hem senaryo hem sinematografi hem de müzik kullanımıyla da adından söz ettirdi.

En son Junun belgeseliyle karşımıza çıkan Paul Thomas Anderson’ın There Will Be Blood’ın efsane oyuncusu Daniel Day Lewis’le tekrar bir araya geldiği yeni filmini izlemeden önce yönetmenin bu zamana kadar hayata geçirdiği projelerine hızlı ancak ayrıntılı bir bakış sunan Vimeo hesabı StudioBinder‘ın hazırladığı video, filmlerinizde Paul Thomas Anderson görselliğini elde edebilmek adına keyifli ip uçları sunuyor.

Paul Thomas Anderson Görselliği Elde Etmenin Püf Noktaları!

paul-thomas-anderson-ile-daniel-day-lewis-filmloverss

Paul Thomas Anderson’ın çekim açılarını filmlerinde hangi durumlarda nasıl kullandığına geçmeden önce kısa bir detaylandırma yapmak mümkün. Videoda göreceğiniz tanımlarıyla wide shot ya da long shot, özellikle filmlerin açılış sahnesinde karşımıza çıkabilir. Çünkü bu kullanım, izleyiciye nasıl bir ortamda olunduğunun ve nasıl bir film izleyeceğinin ilk ipuçlarını verir. Yani özünde bir kurulum gerçekleştirir. Elbette film içerisinde de sık sık karşılaşabileceğimiz bu plan bazen de karakterin etrafını saran koşullar karşısında küçük kalmasını yahut adeta kaybolmasını izleyiciye yansıtmak için de tercih edilebilir. Medium shot, film boyunca en çok karşılaştığımız planlardan biri olabilir. Özellikle göz hizasından çekildiğinde yarattığı belgeselvari havayla karakterlerin inandırıcılığını artırabilir. Yanı sıra aşağıdan ya da yukarından çekilen (low/high angle) medium shotlar sinemada yer yer karakteri kahramanlaştırma ya da küçümseme amacıyla da kullanılabiliyor.  Close-up ise duyguların daha üst düzeye çıktığı (gerilim-romantizm-korku-şüphe vb.) durumlarda yönetmenin izleyiciyi olayların daha da merkezine almak, detayları keşfetmesini sağlamak üzere kullanılabilir. Wide shot yani geniş planlarda Paul Thomas Anderson’ın genellikle aktüel kamera hareketlerini tercih ettiğini söylemek mümkün. Zoom-in, zoom out geniş planlarda sıklıkla göze çarpan detaylardan. Yanı sıra karakterlerin takip edildiğini ya da kameranın göz hizasından ziyade aşağı ya da yukarı konumlandırılmasının da yönetmen tarafından tercih edildiği söylenebilir. Medium shotlar ise Paul Thomas Anderson evreninde genel anlamda hareketli ya da sabit başlayıp sonradan hareket kazanan bir yapıda ilerliyorlar. Close-uplar ise Paul Thomas Anderson’ın karakterlerinin duygularını açığa çıkarmak için başvurduğu en başarılı yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkıyor.

Anderson’ın filmlerinde kullandığı açıların, lenslerin ve kamera hareketlerinin listesini içeren videoya aşağıdan ulaşabilirsiniz.

How To Create a Shot List Like Paul Thomas Anderson from StudioBinder on Vimeo.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi