2012 yılında iki ayrı Hitchcock izledik. Biri televizyon filmi olarak çekilen ve Toby Jones tarafından canlandırılıp kadın düşkünü olarak yansıtılan Hitchcock, diğeri ise karısına delicesine aşık olan ve yıllar geçmesine rağmen bu tutkudan hiç bir şeyin eksilmediğini anladığımız, Anthony Hopkins tarafından canlandırılan Hitchcock. Peki ya Alfred Hitchcock’u en doğru yansıtan hangisi? 

Sienna Miller’ın Tippi Hedren’i canlandırdığı ve önce The Birds sonra da Marnie’nin çekimleri sırasında ikili arasında yaşananları konu alan The Girl neredeyse her yönüyle eksikti. Toby Jones ise, her gördüğü sarışına ağzının sularını akıtan, herkesin farkında olduğu ama ağzını açamadığı pis şişko bir yönetmen olarak yansıtılmıştı. Yönetmen Julian Jarrold’ın dönem filmleri çekme konusundaki başarısızlığını Brideshead Revisited’tan çok iyi biliyordum, bu filmle de bir kez daha tescillemiş olduğumu söyleyebilirim. 

Gelelim diğer Hitchcock’a, yani Anthony Hopkins’e. Çekimlerin başlayacağının duyulduğu ilk andan ve basına servis edilen karşılaştırmalı ikili fotoğraflardan itibaren hem Hitchcock severler hem de Hopkins hayranları merakla beklemeye başladı. Üstelik kadrosu da oldukça iyi bir filmle karşı karşıyaydık. Helen Mirren, Alma Reville rolünde olacaktı. Dahası, film usta yönetmenin en başarılı ve unutulmayan filmlerinden biri olan Sapık’ın yani Psycho’nun çekim sürecinde geçecekti. Film Psycho olunca başrol oyuncuları da ayrı bir önem kazanıyor. Janet Leigh’i Scarlett Johansson, Vera Miles’ı Jessica Biel ve Anthony Perkins’i de James D’Arcy canlandırdı. 

6467

Hopkins’e uygulanan başarılı makyaj sonucu ortada ciddi bir benzerlik olduğu gözlerden kaçmıyor. Peki fiziksel benzerlik bir biyografi filmi için her şeyden üstte tutulmalı mı? Bu sorunun cevabı Hitchcock filmi için evet gibi duruyor. 

Film başında da belirttiğim gibi yönetmenin North by Northwest’ten bir sonraki projesi olan Psycho’nun çekim sürecini anlatıyor. Bu süreçte Hitchcock’un yaşadığı kaynak sıkıntısı, hem iyi bir senaryo hem de bu iyi senaryoyu hayata geçirecek iyi bir bütçe bulma sıkıntısı filmde öne çıkıyor. En sonunda inandığı senaryoyu bulan Hitchcock bu defa da çevresindeki insanlardan destek göremiyor. Alma bile onun bu filmi çekmesine razı olmuyor. İnatçı yönetmen ne yapıp edip, bir şekilde kendini finanse ederek filmin çekimlerine başlıyor. 

Hitchcock’un senaryosunda beğendiğim noktalardan biri hikayeyi çok katmanlı anlatışı oldu. Gerçek bir hikayeden esinlenilerek yazılan roman ve o hikayeden esinlenilerek beyazperdeye uyarlanan bir film. Bu üç aşama da iyi gözlemlenerek, başarıyla kurgulanmış. Yer yer aradaki ikinci aracı yani kitabı ortadan kaldırarak doğrudan bu cinayetleri işleyen Ed Gein ve Hitchcock arasında geçen diyaloglar hikayeye çok iyi yedirilmiş ve yönetmenin filmin çekimi sırasında Psycho’nun kurgusuna yaklaşımı başarıyla yansıtılmış.

hitchcock

Öte yandan, film boyunca usta yönetmenin hayatından bir kesimi anlatırken en azından Gervasi’nin ona saygısını sunacağı bir sahne beklentisi de bitmiyor. Hitchcock’un tarzıyla özdeşleşen kamera kullanımı ya da onu izleyiciye anımsatacak bir ipucu filmi çok daha iyi yapabilecekken, Hitchcock karikatürize edilmiş, aksi bir tonton amca imajından sıyrılamıyor. Psycho’nun çekim sürecinden ziyade Alma ve Hitchcock’a odaklanan film, Psycho’yu ve oyuncularını hak etmediği şekilde geri plana itiyor. Hal böyle olunca da Scarlett Johansson, Jessica Biel ve James D’Arcy filmin içindeki konuk oyuncu ya da figüran hissinden sıyrılamıyor. Bu konuda her ne kadar The Girl’i beğenmemiş olsam da Tippi Hedren ve Alfred Hitchcock’u daha dengeli bir dağılımla yansıttığını itiraf etmeliyim. 

Daha önce Terminal ve Henry’s Crime filmlerinin senaryolarını yazan Sacha Gervasi’nin ilk uzun metraj deneyimi olan film, tahmin edilmesi pek de zor olmayacak bir dalda; En İyi Saç ve Makyaj dalında aday olmasına rağmen, 84. Akademi Ödül Töreni’nden eli boş döndü. Bir Hitchcock hayranı olarak çok fazla beklentiyle izlenmemesi gereken film, bunlardan bağımsız izlediğiniz de Hitchcock adını kullanarak eğlenceli bir hikaye sunuyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi