Kültürümüzün en önemli parçalarından biridir Gölge Oyunu. Tam olarak nerede ortaya çıktığı bilinmese de Asya kökenli olduğu bilinmektedir. En önemli karakterleri olan Karagöz Hacivat’la birlikte anılır. Karagöz Hacivat’ın nasıl şekillendiği üzerine ise çeşit çeşit rivayet vardır. Bu rivayetlerden en çok bilineni ise Bursa Ulucami’nin yapımında inşaat işçisi olarak çalışan ikilinin çok şakalaşıp işlerini aksattıkları gerekçesiyle kellerinin alınmasını konu edinendir. Bir dönem kıraathanelerde, sonrasında ise sadece ramazan aylarında televizyonlarda görünen kültür tarihimizin önemli varlıklarından Karagöz ve Hacivat, arkasına saklandıkları perdeden sıyrılıp bu kez beyazperdede karşımıza çıktılar. Çok da iyi yaptılar.

Birbirlerine göbekten bağlanmış Hacivat ve Karagöz’ün en bilindik hikayesini anlatıyor bu film. Sözünü sakınmayan Karagöz ile uyanık Hacivat’ın cami inşaatında bir araya gelmelerini ve atışmaları ile insanların dikkatini çekmelerini böylece de belli bir kesimi rahatsız etmeleri konu ediniliyor. Yeterince komik, bir o kadar da dramatik giden hikaye yönetmen Ezel Akay’ın dokunuşlarıyla rengarenk bir hal alıyor. Usta oyuncu Haluk Bilginer ve yanında hiç sırıtmayan, hatta oynadığı her rolün altından başarıyla kalktığı gibi bunun da altından kalkmasını bilen Beyazıt Öztürk en az Ezel Akay kadar filmi renklendiren unsur olmuşlar.

Haluk Bilginer’in oyunculuğundan bahsetmeye gerek yok. O muhteşem oyunculuğunu bu filmde de ortaya koymuş ve performansıyla gerçek oyunculuk budur dedirtmiştir. Daha önemli olan durum ise Beyaz’ın da kırk yıllık oyuncu gibi rahat tavırlara sahip olması ve bunu da izleyiciye aktarabilmesidir.

Yönetmen Ezel Akay’a ise ayrıca paragraf açmak gerekir. Seveni olduğu kadar sevmeyeni de olan bu adamın yönetmenlik kariyerine baktığımızda birbirinden renkli ve saniye kaçırmadan izlemek isteyeceğim filmlere imzasını attığını söyleyebilirim. Neredesin Firuze filmi de Yedi Kocalı Hürmüz filmi de ayrı ayrı efsaneleşmiş filmlerdir. Üç filmde de kullandığı kıyafetler ve makyajlar dönemlerine uygun ve fazlasıyla renkli olmuş, Akay yönettiği filmlere bu renklilikle bir nevi imzasını atmış.

Türk sinema sektörünün yeniden ayağa kalkışı sürecinde önemli bir yere sahip Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? filmi, Eşkıya ile başlayan ve sektörün içindekilere cesaret kazandıran yeni Türk sineması döneminde hem senaryosu, hem yönetmeni hem de oyuncu kadrosuyla üzerinden yıllar yıllar geçse unutulmayacak bir yapım. Her ne kadar kullandığı dil ilk başta yadırgansa da film ilerledikçe buna da alışılıyor ve film daha da eğlenceli bir hal alıyor. Özellikle Karagöz’ün sayı saymayı öğrendiği sahne filmden akılda kalan en önemli sahnelerden olsa gerek.

İzlemekten keyif alacağınıza fazlasıyla emin olduğum Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü? filmini muhakkak izlemeli ve Türk sineması istediğinde ne kadar başarılı yapımlar çıkartıyor görmelisiniz.

İyi seyirler.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi