Get Out filminin yönetmeni Jordan Peele, The Shining’den The Matrix’e izleyicinin gözünden kaçmış olabilecek film referanslarını anlattı. 

Ödül sezonu açıldı ve geçtiğimiz günlerde sahiplerini bulan New York Film Eleştirmenleri Derneği ÖdülleriGotham Film Ödülleri ve son olarak Los Angeles Film Eleştirmenleri Birliği Ödülleri‘nin hepsinden en az bir ödülle dönmeyi başaran Get Out, yılın en iyi filmlerinden biri olan Call Me By Your Name ile birlikte bu senenin ödül avcılarından biri olacağını ortaya koymuş oldu. Şubat ayında gösterime giren Jordan Peele’nin ilk uzun metrajı Get Out, fimde yer alan detayları ve referanslarıyla kısa sürede eleştirmenler tarafından bir klasik haline getirilirken ödül seçmenleri de filmi boş geçmiyor.

Filmin Blu-ray ve DVD sürümlerinde yer alan Jordan Peele’nin yönetmen yorumu, birçok izleyicinin muhtemelen hiç fark etmediği ya da gözünden kaçırmış olabileceği film referanslarını ortaya koyuyor. The Shining’den Halloween’a korku sinemasının mihenk taşlarıyla döşenmiş bu film referanslarına gelin hep birlikte bakalım.

Get Out’ta Gözden Kaçırmış Olabileceğiniz 10 Etkileyici Film Referansı

The Shining

Get Out, oldukça pastoral görünümlü beyaz bir banliyöde Andre’nin (Lake Smith Stanfield) öldürülmesiyle başlar. Peele’ye göre Kubrick’in kültleşmiş filmi The Shining, Get Out’un en çok referans alınan filmidir ve henüz filmin başında Andre’nin banliyöde yolunu kaybetmesi The Shining’deki çitlerle çevrilmiş labirente gönderme yapar. Bu referans Kubrick’in filminin dönüm noktası olarak da göze çarpar.

Halloween

Peele, Get Out filminin açılış sahnesini John Carpenter’ın korku sinemasına armağan ettiği kült başyapıtı Halloween’a duyduğu büyük sevgiyle yazdığını dile getirdikten sonra böyle bir başlangıç yapma niyetini, filmini ‘mükemmel beyaz mahalle imajı’nı bozmak, altüst etmek olarak tasarladığını söyler.

Jaws ve Christine

Filmin tansiyonu açılış sahnesinde, Andre karakterinin beyaz bir Porsche marka arabayla takip edilmesiyle birlikte artmaya başlar. Arabanın renginin beyaz olması elbette kasıtlı bir tercihtir ve Peele, Andre’yi takip eden araba görüntüsünü Steven Spielberg’in Jaws ve John Carpenter’ın Christine gibi korku klasiklerine atıfta bulunduğunu anlatır.

 The Shining

The Shining filmine gelen ikinci referans Get Out yazısının ekranda görüldüğü andır. Metinde kullanılan açık mavi renk, Stanley Kubrick’in The Shining’in açılış jeneriğinde yer alan fontta kullandığı renk ile aynıdır. Her iki jenerik de ağaçları içeren manzaralar üzerinde görünür. Peele bu detayı tamamen Kubrick’ten aşırdığını dile getirir.

The Shining

Chris’in (Daniel Kaluuya), kız arkadaşının babası Dean (Bradley Whitford) ile birlikte Armitage evini gezdiği sahnede The Shining’e üçüncü kez atıfta bulunulur. Peele bu sahnede Kubrick’in adımlarını takip ettiğini ve tüm düzenlemelerin izleyicinin de bunu görebilmesi için yapıldığını itiraf eder. Nitekim The Shining’de de Torrance ailesi filmin en başında The Overlook Hotel’inde bir gezintiye çıkar. Peele’ye göre bu bölüm “Tansiyonun ve korkunun artmasına yardımcı olurken izleyici de daha sonra bu evi hangi bağlamda göreceğini hayal etmektedir.”

The Silence of the Lambs

Chris ve Dean’in ev turu hizmetçi Georgina’yı (Betty Gabriel) mutfakta sakince beklerken gördüğümüzde kesintiye uğrar. Peele, Georgina’nın beklenmedik bir şekilde ortaya çıkmasını ve onları bu kadar tehlikeli bir sakinlik ile karşılamasını The Shining’in ikizlerine ve The Silence of the Lambs’in Hannibal Lecter’ına atıfta bulunduğunu dile getirir.

North by Northwest

Get Out’un en unutulmaz anlarından biri, Chris’in bakış açısından (pov) çekilen, evin dışındaki işlerden sorumlu Walter’ın (Marcus Henderson) kameraya doğru koştuğu sahnedir. Peele bu sahnenin tümüyle Alfred Hitchcock’un North By Northwest filminden esinlenildiğini söyler. Peele bu sahneyi “Direkt sana ya da sana doğru koşan biri seyirci için ilkel ve fiziki bir tepki yaratıyor” diye açıklıyor.

The Silence of the Lambs

Peele, Chris ve Missy (Catharine Keener) arasında geçen hipnoz sahnelerini çekmek için Jonathan Demme’in The Silence of the Lambs filmi üzerinde yaptığı çalışmadan ilham alır. Demme’nin Clarice Starling ile Hannibal Lecter’ı yüz yüze getirdiği sahnelerdeki sıkı yakın çekimlerle karakterlerin doğrudan kameraya baktığı teknik, Get Out’a da referans olur.

 The Shining

The Shining, Chris’in Armitage ailesi tarafından ele geçirilmesinden sonra başka bir huzur bozucu görünümle yeniden karşımıza çıkar. Peele bu sahnede TSA ajanı Rob (Lil Rel Howery)’u kontrol etmek için ana eylemden kesme yaparak oldukça özel bir tercih yapar. Kubrick, benzer bir şekilde The Shining de Dick Holleran’ın ne yaptığını göstermek için The Overlook Hotel’in kaosundan kopmayı tercih eder. Böylece Holleran ve Rob kendi filmlerinin kurtarıcıları olurlar.

10. The Matrix ve Lost

Chris’in, siyahi erkeklerin ve kadınların beyaz vücutlara yerleştirildikleri tıbbi prosedürü açıklayan önceden kaydedilmiş bir video kaseti izlediği sahne, The Matrix’te Morpheus’un Neo’ya gerçekleri anlattığı sahneye atıfta bulunacak şekilde dizayn edilmiştir. Peele, ayrıca bu sahnede J.J. Abrams’ın Lost isimli televizyon dizisine dönerek ve Dharma Girişimi videolarının ‘hasarlı’ duygusuna çağrışım yapar.

Get Out filmi hakkında daha fazla referans öğrenmek için Film School Rejects‘in hazırladığı geniş çaplı çalışmaya göz atabilirsiniz.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi