2015 yılının getirdiği korku ve gerilim filmleri bereketi, hız kesmeden devam ediyor. Bu yılın vizyona giren bir diğer gerilim filmi olan Geçmişten Gelen – The Gift, korku ve gerilim sinemasının en basit ve temel ögelerinden besleniyor. Filmin hem senaristi, hem de yönetmeni olan Joel Edgerton, aynı zamanda filmde yardımcı erkek oyuncu rolünde karşımıza çıkıyor. Muhteşem Gatsby, Exodus: Tanrılar ve Krallar gibi filmlerdeki performanslarıyla tanıdığımız Edgerton, ilk uzun metraj denemesinde riskli bir işe kalkışmış ve bu filminden pek çok ders alacak gibi duruyor.

Yeni başlangıçlar, değişen hayatlar ve dengeler ile bu değişikliklere ayak uydurmaya çalışan ailelerin başından geçen korku dolu olaylar, korku ve gerilim sinemasının en klişe konularını oluşturur. Genellikle bir yere yabancı olmanın verdiği huzursuzluk halinin paranoyaya dönüşmesiyle ilerleyen ve dinamik kazanan senaryolar, bu tarz filmlerin işleyişini kolayca tahmin etmemiz ile sonuçlanır. Geçmişten Gelen, bu tarz tahminlerin pek çok defa yapılabildiği ve azımsanmayacak sayıda doğru çıktığı bir film. Ancak orijinal adından da anlaşılabileceği üzere, seyirciye sürpriz yapmayı da ihmal etmiyor.

Yeni bir şehre taşınan Simon (Jason Bateman) ve Robyn (Rebecca Hall) çiftinin, yeni çevrelerine alışmaya çalıştıkları süreci konu alan Geçmişten Gelen, soğuk bir intikam hikayesi olarak yola çıkarken merak duygusundan besleniyor. Simon ve Robyn’in taşınmalarının hemen ertesinde Simon, liseden arkadaşı olan Gordo (Joel Edgerton) ile karşılaşıyor. Bu karşılaşmanın ardından Gordo, Simon ve Robyn’in evine sürekli hediyeler göndermeye başlıyor ve Simon ile geçmişte yaşadıklarını tekrar gün yüzüne çıkarmaya hazırlanıyor.

Joel Edgerton’ın ilk yönetmenlik tecrübesi için oldukça riskli bir iş olduğu açıkça belli olan Geçmişten Gelen, türe dair kapsamlı bilgisi ve hevesi olan seyirciler için tatmin edici bir proje olmayacaktır. Çünkü, iyinin ve kötünün net biçimde ayrıştığı korku ve gerilim sinemasında dengeleri bulabilmek, ekstra bir meziyet gerektirebiliyor. Genel çerçevede oldukça basit bir konuya sahip olan filmi, yönetmen kendi imzasını atmak için yer verdiği bazı ayrıntılarla doldurarak, evrilmesini sağlamaya çalışıyor. Bunun devamında, senaryonun iskeletinde yakalamaya çalıştığı değişimi başarılı bir biçimde gerçekleştirebiliyor. Hediyeler, film içerisinde adeta pusula görevi görüyor ve bütün olayları yönlendiren ögeler olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle, filmin final kısmı için çok isabetli bir atmosferin oluşmasını da sağlıyorlar.

Son yıllarda Kayıp Kız, Düşman ve Peşimdeki Şeytan gibi çok başarılı örneklerini gördüğümüz gerilim sineması dahilinde incelediğimizde ise, karşımızda vasat bir örnek buluyoruz. Geçmişten Gelen, olay örgüsünü kurarken temposunu dengede tutmakta sıkıntı yaşıyor. Gerilimi sağlamak için gereken en önemli unsurlardan biri olan tempo; hikaye içi geçişlerde düştükçe, akışta kopmalara sebep oluyor. Karakterlere odaklandıkça durumu toparlayabilen yönetmen, kilit sahnelerin etkisini artırmada pek başarılı olamıyor. Yavan bir tat bırakan filmin düğüm kısımları, sürükleyiciliğini kaybeden bir film izlenmesine sebebiyet veriyor.

Bunun yanı sıra yönetmen Joel Edgerton; yalnızca kadrajının sınırlarını değil, aynı zamanda karakterlerinin ve hikayesinin sınırlarını da film boyunca sürekli değiştiriyor. Yer yer tamamen aile içi ve öznel bir odağa sahipken, tıkanmaya yaklaştığı noktada başarılı bir şekilde toplumsal bir perspektife bürünebiliyor. Bu reflekslerle birlikte, başarılı bir kurgu ile dengesiz temposunun yarattığı olumsuz etkiyi bazı bölümlerde toparlayabiliyor.

Bu defa bir gerilim filminde başrol oyuncusu olarak boy gösteren Jason Bateman, genellikle komedi projelerinden tanıdığımız bir isim. Çok başarılı bir tür oyuncusu olarak kendi kalıplarını kırmayı hedefleyerek, gerilim gibi gerçekleştirilmesi zor bir tür projesinde yer alması ve yükün büyük kısmını sırtlaması oldukça takdire değer bir hareket. Çabasını da göz önünde bulundurarak iyi bir performans sergilediği söylemek mümkün. Filmde Bateman’ın karısı rolünde izlediğimiz Rebecca Hall ise filme kendini verememiş görünüyor. Rolüne olan inancı mı eksikti bilinmez ama Bateman ile birlikte kötü bir ikili olduklarını söyleyebilirim. Filmin en önemli karakterlerinden olan, Gordo’yu canlandıran Joel Edgerton da eğreti bir tavırla filmde boy gösteriyor. Sosyopat ve takıntılı bir insanı canlandıran Edgerton, rolünde kısmen başarılı diyebiliriz. Daha ezber bozan bir karakterin filme ivme katabileceği gerçeği ise, filmi senaristi ve yönetmeni de olan Edgerton’ı düşündüren detaylardan ilki olacaktır.

Geçmişten Gelen; insan doğasından ve gerilim sinemasının en temel nüanslarından beslenen bir film. Klişe sahneleri kullanmaktan çekinmeyen ve bununla beraber hikayeyi canladıracak ufak detayları da barındıran bir yapım. İlk film olma kontenjanından bakıldığında makul karşılanabilecek yanları olmasıyla birlikte, günümüzün vizyon takviminde de kötü bir tercih olmayacaktır.

2015 yılının getirdiği korku ve gerilim filmleri bereketi, hız kesmeden devam ediyor. Bu yılın vizyona giren bir diğer gerilim filmi olan Geçmişten Gelen - The Gift, korku ve gerilim sinemasının en basit ve temel ögelerinden besleniyor. Filmin hem senaristi, hem de yönetmeni olan Joel Edgerton, aynı zamanda filmde yardımcı erkek oyuncu rolünde karşımıza çıkıyor. Muhteşem Gatsby, Exodus: Tanrılar ve Krallar gibi filmlerdeki performanslarıyla tanıdığımız Edgerton, ilk uzun metraj denemesinde riskli bir işe kalkışmış ve bu filminden pek çok ders alacak gibi duruyor. Yeni başlangıçlar, değişen hayatlar ve dengeler ile bu değişikliklere ayak uydurmaya çalışan ailelerin başından geçen korku dolu olaylar, korku ve gerilim sinemasının en klişe konularını oluşturur. Genellikle bir yere yabancı olmanın verdiği huzursuzluk halinin paranoyaya dönüşmesiyle ilerleyen ve dinamik kazanan senaryolar, bu tarz filmlerin işleyişini kolayca tahmin etmemiz ile sonuçlanır. Geçmişten Gelen, bu tarz tahminlerin pek çok defa yapılabildiği ve azımsanmayacak sayıda doğru çıktığı bir film. Ancak orijinal adından da anlaşılabileceği üzere, seyirciye sürpriz yapmayı da ihmal etmiyor. Yeni bir şehre taşınan Simon (Jason Bateman) ve Robyn (Rebecca Hall) çiftinin, yeni çevrelerine alışmaya çalıştıkları süreci konu alan Geçmişten Gelen, soğuk bir intikam hikayesi olarak yola çıkarken merak duygusundan besleniyor. Simon ve Robyn’in taşınmalarının hemen ertesinde Simon, liseden arkadaşı olan Gordo (Joel Edgerton) ile karşılaşıyor. Bu karşılaşmanın ardından Gordo, Simon ve Robyn’in evine sürekli hediyeler göndermeye başlıyor ve Simon ile geçmişte yaşadıklarını tekrar gün yüzüne çıkarmaya hazırlanıyor. Joel Edgerton’ın ilk yönetmenlik tecrübesi için oldukça riskli bir iş olduğu açıkça belli olan Geçmişten Gelen, türe dair kapsamlı bilgisi ve hevesi olan seyirciler için tatmin edici bir proje olmayacaktır. Çünkü, iyinin ve kötünün net biçimde ayrıştığı korku ve gerilim sinemasında dengeleri bulabilmek, ekstra bir meziyet gerektirebiliyor. Genel çerçevede oldukça basit bir konuya sahip olan filmi, yönetmen kendi imzasını atmak için yer verdiği bazı ayrıntılarla doldurarak, evrilmesini sağlamaya çalışıyor. Bunun devamında, senaryonun iskeletinde yakalamaya çalıştığı değişimi başarılı bir biçimde gerçekleştirebiliyor. Hediyeler, film içerisinde adeta pusula görevi görüyor ve bütün olayları yönlendiren ögeler olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle, filmin final kısmı için çok isabetli bir atmosferin oluşmasını da sağlıyorlar. Son yıllarda Kayıp Kız, Düşman ve Peşimdeki Şeytan gibi çok başarılı örneklerini gördüğümüz gerilim sineması dahilinde incelediğimizde ise, karşımızda vasat bir örnek buluyoruz. Geçmişten Gelen, olay örgüsünü kurarken temposunu dengede tutmakta sıkıntı yaşıyor. Gerilimi sağlamak için gereken en önemli unsurlardan biri olan tempo; hikaye içi geçişlerde düştükçe, akışta kopmalara sebep oluyor. Karakterlere odaklandıkça durumu toparlayabilen yönetmen, kilit sahnelerin etkisini artırmada pek başarılı olamıyor. Yavan bir tat bırakan filmin düğüm kısımları, sürükleyiciliğini kaybeden bir film izlenmesine sebebiyet veriyor. Bunun yanı sıra yönetmen Joel Edgerton; yalnızca kadrajının sınırlarını değil, aynı zamanda karakterlerinin ve hikayesinin sınırlarını da film boyunca sürekli değiştiriyor. Yer yer tamamen aile içi ve öznel bir odağa sahipken, tıkanmaya yaklaştığı noktada başarılı bir şekilde toplumsal bir perspektife bürünebiliyor. Bu reflekslerle birlikte, başarılı bir kurgu ile dengesiz temposunun yarattığı olumsuz etkiyi bazı bölümlerde toparlayabiliyor. Bu defa bir gerilim filminde başrol oyuncusu olarak boy gösteren Jason Bateman, genellikle komedi projelerinden tanıdığımız bir isim. Çok başarılı bir tür oyuncusu olarak kendi kalıplarını kırmayı hedefleyerek, gerilim gibi gerçekleştirilmesi zor bir tür projesinde yer alması…

Yazar Puanı

62 - 62%

62%

62

Geçmişten Gelen, yaşanmışlıklardan, insan doğasından ve gerilim sinemasının en temel hallerinden beslenen bir film. Klişe sahneleri kullanmaktan çekinmeyen ve bununla beraber hikayeyi canladıracak ufak detayları da barındıran bir yapım.

Kullanıcı Puanları: 3.26 ( 6 votes)
62
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi