2015 yılına damgasını vuran filmlerden, Todd Haynes imzalı Carol; oyuncularının muazzam performansları, geçtiği dönemin ve New York’un büyülü atmosferiyle beğeni toplarken; aşkı da gerçekçi bir dille tanımlamayı başarıyor. Jacob T Swinney tarafından hazırlanan Todd Haynes kadrajıdnan Carol’a bakış videosuyla, Haynes’in bizi bir gözlemci olarak konumlandırdığı kamera hareketlerini hatırlamak ister misiniz?

Noel ruhunun alışılmış neşesini pek hissedemediğimiz, aksine daha çok bir hüzünle bizi buluşturan, 1950’li yılların muhafazakar Amerikası’na bizi taşıyan ve o yılların atmosferini başarılı bir şekilde izleyiciye yansıtan; Todd Haynes’i yönetmen koltuğunda gördüğümüz, Patricia Highsmith’in The Price of Salt romanından uyarlanan geçen yılın en çok konuşulan filmleri arasına giren Carol, ‘birbirine aşık olan insanları’ ve aşkın kendisini hatırlamamızı sağlıyor.

Aşkını, hayalini kurduğunu, tutkuyla bağlandığını, ulaşmak istediğini, ulaşamadığını; kadrajdan veya çıplak gözle, bir camın ardından ya da bir perdenin arkasına saklanarak sürekli gözlemler insan. Uzaktan veya yakından, daima bir gözlem halindeyizdir. Sanırım insan olmanın en başta gelen özelliklerinden biri, bir diğerini takip etmek; hep bir iz peşinde olmaya dayanmaktadır. Bazı insanları severiz mesela, bazılarını sevmeyiz; ne spesifik bir nedeni vardır bunun ne de genel anlamda bir neden zinciri kurabiliriz. Sadece severiz veya sevmeyiz; ama onları izlemeden de duramayız; daima… İnsanların resmini çekerken kendisini daima rahatsız eden Therese’nin çekindiği ‘mahremiyet ihlali’ni hayatın bir çok evresinde farkında olmadan yapıyoruz aslında.

Haynes’in İzleyiciyi Gözlemci Olarak Konumlandırdığı Kamerasıyla; Therese ve Carol’a Bakış

carol-2-filmloverss

İnsan ilişkilerini çok güzel tanımlayan bir replik dikkatimi çekiyor filmin bir sahnesinde; hayatta karşımıza çıkan insanları, aralarında oluşan çekimi fiziksel veya kimyasal bir formülle açıklayamayacağımızı çok açık bir dile açıklıyor. “Her şey pinballların tepkimesi kadar basit değil. Bazı şeyler tepkimeye bile girmez. Fakat her şey hayattadır.” Hayatın içinde belirli kuralların her zaman işlemediğinin elbette farkındayız. Tıpkı bahsedildiği gibi, ilişkileri tanımlarken bazen her şeyin tepkimeye bile girmeyeceğini keşfederken; fakat her şeyin aslında hayatın içinde var olduğunu hissetmeden geçemeyiz.

Muhteşem performansıyla her rolünün altından başarıyla kalkan Cate Blanchett ile yalın ve abartısız performansıyla etkileyen Rooney Mara’nın başrollerini paylaştığı Carol, birçok dalga Oscar’a ve Altın Küre’ye aday gösterilmiş ve birçok festivalden övgülerle ayrılmıştı.

Jacob T. Swinney tarafından hazırlanan bu videoda; Therese’nin kadrajından Carol’a bakışın en güzel yansımalarını, Carter Burwell’in Datebook parçasının eşliğinde anımsıyoruz.. 50 saniyelik kısa videoda; 1950’li yıllara, Therese’e ve Carol’a Haynes’in izleyiciyi bir gözlemci gibi konumlandırdığı kamera hareketleriyle bakmaya ne dersiniz?

 

CAROL: The Voyeuristic Camera from Jacob T. Swinney on Vimeo.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi