Ned Benson’ın yaklaşık on yıl süren senaryo çalışmalarının ardından üç film olarak tasarladığı ve öncelikle “Him” ile erkeğin “Her” ile kadının ve son olarak “Them” ile de ilişkiyi yaşayan iki tarafın gözünden anlatmayı tercih ettiği Aşkın Halleri (The Disappearance of Eleanor Rigby) dramatik bir aşk hikayesini konu alıyor. 

Ülkemizde ilk kez Filmekimi’nde Them versiyonunu izlediğimiz Aşkın Halleri konusuyla klasik aşk hikayelerinden oldukça farklı bir düzlemde ilerliyor. Açılış sekansında çok mutlu olduklarını hissetmemizi sağlayan bir çiftin, hemen ardından darmadağan olan yaşamını oldukça gerçekçi bir anlatıyla sunan Benson, uzun süre seyirciyi filmin içinde tutmayı başarıyor. Ancak, ikili arasındaki ilişkinin dağılmasına yol açan “gerçek” gün yüzüne çıktığı andan itibaren resmedilen ilişki, ilişkinin bu boyutu hakkında fikir sahibi olmamızı sağlıyor olsa da o dakikadan itibaren yönetmen direksiyonunun hakimiyetini kaybediyor. Film, belki hiçbir zaman ana akım aşk hikayeleri gibi seyircinin gözünü boyamıyor ama bir türlü de filmin içine tam olarak girmemizi sağlayamıyor. 

Ned Benson’ın bu filmi uzun süre zihninde kurguludağı aşikar. Zira; Benson’ı takdir edecek birçok nokta da mevcut. Özellikle yan karakterler son derece başarılı çizilmiş. Lakin, filmin ana karakterleri Conor (James McAvoy) ve Eleanor Rigby (Jessica Chastain) için bunu söylemek pek mümkün değil. Senaryonun zaafları ve gerçekçilikten uzak olması filmin en önemli handikapı. Bu açığı başarılı oyuncuların, başarılı oyunculuklarıyla kapama çabası ise bir süre sonra oyuncuların da yetersiz bir performans ortaya koydukları izleniminin oluşmasına yol açıyor. Oyunculuklardan bahsetmişken Profesör Friedman’ı canlandıran Viola Davis ve Conor’ın en yakın arkadaşı rolündeki Bill Hader’ın performansları son derece başarılı ve samimi. Ne yazık ki aynı şeyi Jessica Chastain ve McAvoy için söylemek pek mümkün değil. En azından ben zihnimde bu ikiliyi bir türlü bu hikayenin içine yerleştiremedim.

Benson’ın daha önce uzun metraj çekmeden böyle sıradışı bir projeyle yola çıkması oldukça cesur bir hareket. Ancak, bundan birkaç yıl sonra geriye dönüp baktığında bu filmle ilgili pişmanlıkları olacağına neredeyse eminim. Her ne kadar yönetmenin yapmak istediği projeyi daha iyi anlamlandırabilmek adına “Him” ve “Her” versiyonlarını seyretmeden yorum yapmanın çok doğru olmadığını düşünsem de; salya sümük ağlatmayı hedeflemeyen, gerçekçi ve özel bir ilişki anlatan film, gözden kaçırılmamalı. 

Not: Film, Filmekimi’nde “Aşkın Halleri” adıyla gösterilmiş olsa da orijinal adının (The Disappearance of Eleanor rigby) filme çok daha yakıştığını ve daha yakın bir çeviri ile kullanılması gerektiğini düşünüyorum.

Ned Benson Röportajı için tıklayınız…

Ned Benson’ın yaklaşık on yıl süren senaryo çalışmalarının ardından üç film olarak tasarladığı ve öncelikle “Him” ile erkeğin “Her” ile kadının ve son olarak “Them” ile de ilişkiyi yaşayan iki tarafın gözünden anlatmayı tercih ettiği Aşkın Halleri (The Disappearance of Eleanor Rigby) dramatik bir aşk hikayesini konu alıyor.  Ülkemizde ilk kez Filmekimi’nde Them versiyonunu izlediğimiz Aşkın Halleri konusuyla klasik aşk hikayelerinden oldukça farklı bir düzlemde ilerliyor. Açılış sekansında çok mutlu olduklarını hissetmemizi sağlayan bir çiftin, hemen ardından darmadağan olan yaşamını oldukça gerçekçi bir anlatıyla sunan Benson, uzun süre seyirciyi filmin içinde tutmayı başarıyor. Ancak, ikili arasındaki ilişkinin dağılmasına yol açan “gerçek” gün yüzüne çıktığı andan itibaren resmedilen ilişki, ilişkinin bu boyutu hakkında fikir sahibi olmamızı sağlıyor olsa da o dakikadan itibaren yönetmen direksiyonunun hakimiyetini kaybediyor. Film, belki hiçbir zaman ana akım aşk hikayeleri gibi seyircinin gözünü boyamıyor ama bir türlü de filmin içine tam olarak girmemizi sağlayamıyor.  Ned Benson’ın bu filmi uzun süre zihninde kurguludağı aşikar. Zira; Benson’ı takdir edecek birçok nokta da mevcut. Özellikle yan karakterler son derece başarılı çizilmiş. Lakin, filmin ana karakterleri Conor (James McAvoy) ve Eleanor Rigby (Jessica Chastain) için bunu söylemek pek mümkün değil. Senaryonun zaafları ve gerçekçilikten uzak olması filmin en önemli handikapı. Bu açığı başarılı oyuncuların, başarılı oyunculuklarıyla kapama çabası ise bir süre sonra oyuncuların da yetersiz bir performans ortaya koydukları izleniminin oluşmasına yol açıyor. Oyunculuklardan bahsetmişken Profesör Friedman’ı canlandıran Viola Davis ve Conor’ın en yakın arkadaşı rolündeki Bill Hader’ın performansları son derece başarılı ve samimi. Ne yazık ki aynı şeyi Jessica Chastain ve McAvoy için söylemek pek mümkün değil. En azından ben zihnimde bu ikiliyi bir türlü bu hikayenin içine yerleştiremedim. Benson’ın daha önce uzun metraj çekmeden böyle sıradışı bir projeyle yola çıkması oldukça cesur bir hareket. Ancak, bundan birkaç yıl sonra geriye dönüp baktığında bu filmle ilgili pişmanlıkları olacağına neredeyse eminim. Her ne kadar yönetmenin yapmak istediği projeyi daha iyi anlamlandırabilmek adına “Him” ve “Her” versiyonlarını seyretmeden yorum yapmanın çok doğru olmadığını düşünsem de; salya sümük ağlatmayı hedeflemeyen, gerçekçi ve özel bir ilişki anlatan film, gözden kaçırılmamalı.  Not: Film, Filmekimi’nde “Aşkın Halleri” adıyla gösterilmiş olsa da orijinal adının (The Disappearance of Eleanor rigby) filme çok daha yakıştığını ve daha yakın bir çeviri ile kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Ned Benson Röportajı için tıklayınız...
puan - 53%

53%

Yazar Puanı

Her ne kadar yönetmenin yapmak istediği projeyi daha iyi anlamlandırabilmek adına “Him” ve “Her” versiyonlarını seyretmeden yorum yapmanın çok doğru olmadığını düşünsem de; salya sümük ağlatmayı hedeflemeyen,gerçekçi ve özel bir ilişki anlatan film, gözden kaçırılmamalı.

Kullanıcı Puanları: 2.75 ( 1 votes)
53
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi