Teknolojinin gelişimine paralel olarak son yıllarda kullanımı iyice artan dijital ile bazı yönetmenlerin hala birinci tercihi olan klasik film, sinema dünyasını ikiye bölecek gibi duruyor. En son olarak yönetmen Darren Aronofsky de bu konu ile ilgili fikrini belirtti.

En büyük film üreticisi Kodak‘ın çöküşü sonrası, sinemanın ortaya çıkışından beri kullanılan filmin geleceğini tehlikeye girmişti. 2006’dan beri film siparişlerinde hali hazırda %96 gibi bir azalma varken bir de üstüne Kodak’ın iflas etmesi, bazı önemli yönetmenleri harekete geçirmişti. Her fırsatta dijitalin yükselişine karşı film geleneğine sahip çıkılması gerektiğini söyleyen Quentin Tarantino, Christopher Nolan, Paul Thomas Anderson, Martin Scorsese, J.J. Abrams ve Judd Apatow gibi isimlerin yanına Darren Aronofsky de katıldı.

Yönetmen bu konu hakkındaki fikirlerini Indiewire‘a açıkladı: “Benim dijitalle ilgili olan en büyük sıkıntım, merceği öldürmesi. Yakın zamanda bir video projesinde çekim yapıyordum ve herkes TV ekranına bakıyordu. Kamera operatörü bile monitöre bakarak çalışıyordu, bir kere bile kamera merceğini kullanmadı. Bu bende şok etkisi yarattı. Dijitalle birlikte gelen bu yenilikler ve gelişmeler işimizi kolaylaştırıyor belki ama; oynanan oyuna, oyunculara, sahnedeki ışığa mercekten bakmaktır sinemanın olayı ve güzelliği. İşte bunu kaybetmek korkutuyor beni. Basit bir TV ekranından takip ederek bu işi yaptığınızda sinema evrenine tam olarak odaklanmamış oluyorsunuz, o hissiyat kaybolmuş oluyor. Bu ciddi bir konu ve film yapan biri olarak bunu çok ciddiye alıyorum“.

darren-aronofsky-noah-filmloverss

“Bir şeyi filmle çektiniz diyelim. Çektiğiniz şeyin tam olarak nasıl olduğunu öğrenmeniz için aşağı yukarı 24 saat- bazen daha fazla- beklemeniz gerekiyor. Bu olayın neredeyse kumara benzer tarafı da bu. Kimyasallar çektiğiniz görüntülere sihrini uygulayıp onları ortaya çıkarırken geçirdiğiniz adrenalinli bekleyiş, işte film bu yüzden harika. Dijital de ise böyle bir sihirden söz etmek mümkün değil. Çektiğiniz anda tamamlanmış görüntünüzü görüyorsunuz önünüzde. Kimilerine bu söylediklerim nostaljik gelebilir belki ama ben öyle düşünmüyorum”.

russell-crowe-darren-aronofsky-filmloverss

Bence bu iki seçeneğe de sahip olmak inanılmaz olur. Niye biri yok olmak zorunda kalsın ki? Chris [Nolan] beni aradığında, Kodak’a yapılacak yardım kampanyası için bir şeyler yapıp yapamayacağımı sordu ve elimden geleni yaptım. Çünkü, bu harika bir sanat formu ve eğer yok olursa, bir şeyler sonsuza dek gitmiş olacak. Klasik filmden dijitale geçiş sağlıklı ve saf bir yer değiştirme değil. The Wrestler ve Black Swan’de 16mm filmin yararını çokça gördüm. Bu filmler için tasarladığım estetiği sadece filmle yakalayabilirdim“.

Hazırlayan: Emre Serbes

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi