Çılgın Ofis Partisi, havalar soğumaya başlamış, Aralık ayına girmişken, yılbaşı ağaçlarımızı süslemek, yeni yıldan beklentilerimizi düşünmeye başlamak ve heyecanlanmak için beklediğimiz o son iteleme için yardımımıza koşan, ritmi zaman zaman beklenenin altında kalsa da kahkaha garantisi sunan, aynı zamanda içimizdeki hafif çatlak tarafı da ihmal etmeyen yılın bu zamanlarında görmeye alıştığımız, sürprizsiz bir gişe filmi. 2010 yapımı komedi filmi Sürpriz Baba’da bir araya gelen Jennifer Aniston, Jason Bateman, Josh Gordon ve Will Speck dörtlüsü, Çılgın Ofis Partisi için bir kez daha bir araya geliyor. Dreamworks tarafından yapılan ve Paramount Pictures tarafından dağıtımının gerçekleşeceği film, birçoğumuzun günlük hayatın akışı sırasında düşmekten kurtulamadığı rutin düzenin dışarıdan görünümünü bizlere bir kez daha hatırlatırken, yeni yıl yaklaşırken beyaz perdede karşılaşmaya alıştığımız “Noel ruhunu kurtarma kutsal görevini” bahane ederek rutine 105 dakikalık bir ara vererek bizlere neşe ve heyecan dolu bir macera yaşatmayı hedefliyor. Senaryosu Laura Solon ve Justin Malen’e ait olan filmin müziklerinden ise, Bu Nasıl Aile!(2013), Walter Mitty’nin Gizli Yaşamı (2013), Stajyer (2015), Hayalet Avcıları (2016) gibi genel izleyici kitlesini hedefleyen komedi türünde birçok gişe filminin müziklerinin yaratıcısı Theodore Shapiro sorumlu.

Son zamanlarda yapılan genel izleyici kitlesine hitap eden özel günler temalı komedi filmlerinde sıkça gördüğümüz Jennifer Aniston (Carol Vanstone), Noel partisini bile iptal etmek isteyen sinir küpü, hırslı ofis cadısını her zamanki komedilerde kötü karakteri oynamaktan çekinmeyen tavrıyla muhteşem bir performans ile canlandırıyor. Ofise adımını attığı anda birilerinin kovulacağını düşündüren Zenotek’in kötü haber kaynağı CEO’su Carol, kendisinin tam zıttı eğlenceli kardeşi Clay Vanstone (T.J. Miller)’un patronu olduğu şubeyi kapatma kararı ile Noel ruhunu öldürür. Hal böyle olunca Walter Davis (Courtney B. Vance) ile yapılacak, herkesin işini kurtaracak işbirliğini sağlayarak Noel’i kurtarmak  Clay, Josh Parker (Jason Bateman) ve Tracey (Olivia Munn)’e kalır ve bunu Walter’a ofis çalışanları arasında bulunan aile bağlarına benzer güçlü bağları kanıtlayacak Noel ruhuyla bezeli çılgın bir parti ile yapmaya karar verirler.

Çılgın Ofis Partisi: “Haydi şu ateşi yakalım!”

Rutin hayatın sıkıcılığının altını çizmek istercesine bir döngüyü anlatarak oldukça yavaş ve sıkıcı başlayan film, Noel ruhunu kurtarma fikri ile can buluyor ve bir ren geyiğinin tuvaletten su içmesi ile kolaylıkla karşılaşabileceğiniz çılgın bir partiye dönüşüyor. Bu küçük çılgınlık kırıntısı sayesinde karakterlerin içlerindeki çatlaklığın tamamen açığa çıkması, bastırılmaktan kurtulması ile de işler daha da karmaşık bir hal alıyor ve hikaye engebeli yolları aşarak zafere ulaşıyor. Her ne kadar bu çılgınlık akıllarımızın almayacağı, bizleri koltuklarımıza yapıştıracak seviyelerde olmasa da hayatın rutin döngüsü içerisinde var olabilecek ve filme hakim olan iş, sorumluluk sahibi olgunluğu, takım elbise havasını da yok etmeyecek en tepe noktada.

Filmde Jennifer Aniston ve Jason Bateman toplam iki filmden oluşan başarılı Patrondan Kurtulma Sanatı serisinde canlandırdıkları karakterlerin statülerine benzer bir şekilde karşımıza çıkıyor. Jennifer Aniston nefretimizi kazanan ancak bu kez aile kavramına verdiği değer ile biraz daha insani bir yönü de bulunan cadı patron Carol Vanstone iken Jason Bateman kendimiz ile ilişkilendirdiğimiz ve kendimize başrol olarak seçtiğimiz, olaylar çılgınlaştığında mantığın sesi olmaya çalışan, boşanma sürecinden yeni çıkmış, orta gelirli Josh Parker olarak karşımıza çıkıyor. Film süresince Kate McKinnon (Mary Winetoss), Vanessa Bayer (Allison) gibi oldukça başarılı komedi skeçlerine sahip bir televizyon şovu olan Saturday Night Live (SNL)’dan tanıdık yüzlere rastlamak mümkün.

Filmin kanatlarının altındaki komedi rüzgarına, komedi denince mutlaka aklımıza gelecek olan Rob Corddry (Jeremy), Fortune Feimster (Lonny), Jillian Bell (Trina) gibi isimlerin sık sık gözlerimize çarpması güçlü bir destek sağlıyor. Yine ofis ve iş hayatı temalı bir komedi türünde bir film olan 2016 yapımı Patron filminin yönetmeni Ben Falcone’ın doktor olarak aldığı küçük rol (cameo) de bu rüzgarın gücünü artırıyor. Film aynı zamanda kendisini seyirciye sık sık diğer popüler gişe filmlerine atıflarda bulunarak kabul ettirmeye çalışıyor. Ancak, bütün çabalara ve komedi denince akla gelen isimlerin göz dolduran başarılı performanslarına rağmen film, Patrondan Kurtulma Sanatı gibi yakın çevrelerde gezinen filmlerin hızına yetişemiyor. Hollywood gişe filmlerinin alıştığımız seyirciyi çevreye ve karakterlere alıştırma ve kendisini bir veya birden fazla karakterle özdeşleştirmesini sağlama, onları büyük bir olay için hazırlayarak düzeni bozma, bir amaç verme, onları bu amaç uğruna maceralara atma ve gergin bir bekleyiş yaşattıktan sonra tercihen mutlu bir sonuca bağlama örgüsüne tam her şey bitti zannederek rahatlarken bir olay daha ekleyerek nabızları hızlandırmaya çalışsa da, yeterli olmuyor. Hatta bir noktada Walter Davis’i yani Godot’muzu beklemek bizleri  yoruyor ve filmin büyüsünden neredeyse ayılır gibi oluyoruz. Bizleri güldürmeyi ve heyecanlandırmayı kuşkusuz bir şekilde başarsa da filmin ritmi zaman zaman istenenin altında kalmaktan kurtulamıyor, karakterler ve diyaloglar ile olaylar hakkında inanılmaz çılgın havası yaratılmaya çalışılsa da vadedilen çılgınlık teriminin altı bazen boş kalıyor.

Ritim konusunda yeterince doyamasak da film, kadınlara verdiği rollerle dikkatimizi tekrar yakalamayı başarıyor. Alıştığımız Hollywood filmlerinin aksine günü gerçekten ve bunu kıyafetleri 105 dakika boyunca üzerinde olarak başaran, güzelliğinden önce zekasıyla dikkatimizi çeken ve önemsiz, sevimli bir işle uğraşmaktansa gerçekten önem taşıyan ve hatta ‘erkek işi’ olarak adlandırılan bir işle uğraşan kadın karakterimiz Tracey (Olivia Munn) kurtarıyor. Üstelik Tracey, ne anne, ne masum kız çocuk, ne bakire, ne de bir erkeğe ihtiyaç duyuyor. Film süresince kadınları da en az erkekler kadar önemli, başarılı ve zeki rollerde izliyoruz. Ancak bunun yanı sıra, filmde yine de Hollywood’da kadınlar için alıştığımız roller olan bakire, fahişe ve anne rollerini ayrı ayrı Mary Winetoss (Kate McKinnon), Savannah (Abby Lee Kershaw) ve Allison (Vanessa Bayer) aracılığı ile görüyor oluşumuz da filmin bu konuda çok da radikal bir tavra sahip olmayışının, gişelerde başarıyı hedefleyen bir film olarak önceden belirlenmiş bazı kalıpların dışına o kadar da çıkmak istemeyişinin bir göstergesi ve bu teoriyi sallayarak bizleri Hollywood’un feministleşmesi yanılsamasıyla süslenmiş rüyalarımızdan uyandıracak türden bir unsur, Çılgın Ofis Partisi filminin konusu feminizmin kendisinden değil de sadece bir illüzyonundan ibaret olarak gösterilebilir.

Film ile ilgili dikkat çekici noktalardan bir diğeri ise Carol ve Clay arasındaki ilişki, Josh’ın yeni dağılan ailesi ve Zenotek şirketi çalışanları arasındaki bağlar ile aile kavramını işleyişi. Filmin bu tutumu Noel ruhunu canlı tutmaya yardımcı olan unsurlardan bir tanesi olarak da gösterilebilir. Çılgın Ofis Partisi ara sıra sallansa da gün sonunda bizlere kahkaha dolu, neşeli anlar yaşatıyor ve tabii ki bir gişe filmi olarak bir başka temel amacına hizmet edecek şekilde bizleri Noel ruhuna sokmayı ve yeni yıl alışverişi için “tüketim aşkı” ile koşturma isteğiyle doldurmayı başarıyor.

 

Çılgın Ofis Partisi, havalar soğumaya başlamış, Aralık ayına girmişken, yılbaşı ağaçlarımızı süslemek, yeni yıldan beklentilerimizi düşünmeye başlamak ve heyecanlanmak için beklediğimiz o son iteleme için yardımımıza koşan, ritmi zaman zaman beklenenin altında kalsa da kahkaha garantisi sunan, aynı zamanda içimizdeki hafif çatlak tarafı da ihmal etmeyen yılın bu zamanlarında görmeye alıştığımız, sürprizsiz bir gişe filmi. 2010 yapımı komedi filmi Sürpriz Baba'da bir araya gelen Jennifer Aniston, Jason Bateman, Josh Gordon ve Will Speck dörtlüsü, Çılgın Ofis Partisi için bir kez daha bir araya geliyor. Dreamworks tarafından yapılan ve Paramount Pictures tarafından dağıtımının gerçekleşeceği film, birçoğumuzun günlük hayatın akışı sırasında düşmekten kurtulamadığı rutin düzenin dışarıdan görünümünü bizlere bir kez daha hatırlatırken, yeni yıl yaklaşırken beyaz perdede karşılaşmaya alıştığımız "Noel ruhunu kurtarma kutsal görevini" bahane ederek rutine 105 dakikalık bir ara vererek bizlere neşe ve heyecan dolu bir macera yaşatmayı hedefliyor. Senaryosu Laura Solon ve Justin Malen’e ait olan filmin müziklerinden ise, Bu Nasıl Aile!(2013), Walter Mitty’nin Gizli Yaşamı (2013), Stajyer (2015), Hayalet Avcıları (2016) gibi genel izleyici kitlesini hedefleyen komedi türünde birçok gişe filminin müziklerinin yaratıcısı Theodore Shapiro sorumlu. Son zamanlarda yapılan genel izleyici kitlesine hitap eden özel günler temalı komedi filmlerinde sıkça gördüğümüz Jennifer Aniston (Carol Vanstone), Noel partisini bile iptal etmek isteyen sinir küpü, hırslı ofis cadısını her zamanki komedilerde kötü karakteri oynamaktan çekinmeyen tavrıyla muhteşem bir performans ile canlandırıyor. Ofise adımını attığı anda birilerinin kovulacağını düşündüren Zenotek’in kötü haber kaynağı CEO’su Carol, kendisinin tam zıttı eğlenceli kardeşi Clay Vanstone (T.J. Miller)’un patronu olduğu şubeyi kapatma kararı ile Noel ruhunu öldürür. Hal böyle olunca Walter Davis (Courtney B. Vance) ile yapılacak, herkesin işini kurtaracak işbirliğini sağlayarak Noel’i kurtarmak  Clay, Josh Parker (Jason Bateman) ve Tracey (Olivia Munn)’e kalır ve bunu Walter’a ofis çalışanları arasında bulunan aile bağlarına benzer güçlü bağları kanıtlayacak Noel ruhuyla bezeli çılgın bir parti ile yapmaya karar verirler. Çılgın Ofis Partisi: “Haydi şu ateşi yakalım!” Rutin hayatın sıkıcılığının altını çizmek istercesine bir döngüyü anlatarak oldukça yavaş ve sıkıcı başlayan film, Noel ruhunu kurtarma fikri ile can buluyor ve bir ren geyiğinin tuvaletten su içmesi ile kolaylıkla karşılaşabileceğiniz çılgın bir partiye dönüşüyor. Bu küçük çılgınlık kırıntısı sayesinde karakterlerin içlerindeki çatlaklığın tamamen açığa çıkması, bastırılmaktan kurtulması ile de işler daha da karmaşık bir hal alıyor ve hikaye engebeli yolları aşarak zafere ulaşıyor. Her ne kadar bu çılgınlık akıllarımızın almayacağı, bizleri koltuklarımıza yapıştıracak seviyelerde olmasa da hayatın rutin döngüsü içerisinde var olabilecek ve filme hakim olan iş, sorumluluk sahibi olgunluğu, takım elbise havasını da yok etmeyecek en tepe noktada. Filmde Jennifer Aniston ve Jason Bateman toplam iki filmden oluşan başarılı Patrondan Kurtulma Sanatı serisinde canlandırdıkları karakterlerin statülerine benzer bir şekilde karşımıza çıkıyor. Jennifer Aniston nefretimizi kazanan ancak bu kez aile kavramına verdiği değer ile biraz daha insani bir yönü de bulunan cadı patron Carol Vanstone iken Jason Bateman kendimiz ile ilişkilendirdiğimiz ve kendimize başrol olarak seçtiğimiz, olaylar çılgınlaştığında mantığın sesi olmaya çalışan, boşanma sürecinden yeni çıkmış, orta gelirli Josh Parker olarak karşımıza çıkıyor. Film süresince Kate McKinnon (Mary Winetoss), Vanessa Bayer (Allison) gibi oldukça başarılı komedi skeçlerine sahip bir…

Yazar Puanı

Puan - 65%

65%

Çılgın Ofis Partisi, ritmi zaman zaman beklenenin altında kalsa da kahkaha garantisi sunan, aynı zamanda içimizdeki hafif çatlak tarafı da ihmal etmeyen, yılın bu zamanlarında görmeye alıştığımız sürprizsiz bir gişe filmi.

Kullanıcı Puanları: 4.75 ( 1 votes)
65
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi