Son dönem işlerinde Kesik ve Elveda Berlin başta olmak üzere farklı sesler ve söylemler arayan Fatih Akın, büyük başarılarla ördüğü kariyerinde yeni denemelerin kendisini sarstığını hissetmiş olacak ki Paramparça ile yine daha tanıdık sulara, kendi anlatısına etkileyici bir biçimde geri döndü. 75. kez kapılarını aralayan Altın Küre Ödülleri’nde Yabancı Dilde En İyi Film kategorisinin kazananı olan ve yaşadığı topraklara ait ol(a)mayan ait görülmeyen karakterlerin sarsıcı bir hikayesini anlatan Paramparça bu hafta vizyona giriyor. Biz de bu vesileyle, bu hafta sinemada Fatih Akın imzalı Paramparça filmini izlemek için duymak isteyebileceğiniz 10 sebebi derledik.

Bu Hafta Sinemada Paramparça İzlemek İçin 10 Sebep!

Fatih Akın

in-the-fade-paramparca-fatih-akin-ilmlovers

Fatih Akın Almanya’da ne kadar yabancıysa Türkiye’de de o kadar yabancı olarak, bir kimliğe salt ait olmanın basit rahatlığını süremeyen bir isim. Bu yüzden hikayeleri, karakterleri hep biraz dışarıda, hep biraz marjinal ve hep ikiliklerin içinden doğuyor. İşlevsel olma zorunluluğu barındırmamakla birlikte adeta bir köprü olmak, içinde iki farklı kültürü büyütebilmek ve en nihayetinde bambaşka bir yapıya büründürebilmek sanatın biricikliğini Fatih Akın’ın filmografisinde gözler önüne seriyor.

Diane Kruger

in-the-fade-diane-kruger-filmloverss

Diane Kruger’ı ilk kez National Treasure filminde izlediğini söyleyen Fatih Akın, o tarzdaki filmleri sevmemesine rağmen kendisinin dikkatini çektiğini söyledi. Daha sonra Kruger’ın Inglorious Basterds filmindeki küçük rolüne rağmen performansını çok beğendiğini belirten Fatih Akın, Kruger’ın Cannes’da kucakladığı en iyi kadın oyuncu ödülünden sonra oyuncunun sonunda hak ettiği saygıyı gördüğünü dile getirmişti. Oyunculuğuyla adeta bütün filmi sırtlayan Diane Kruger için Paramparça, aynı zamanda kendisinin, ana dilinde oynadığı ilk film olma özelliğini de taşıyor.

Filmin Bol Ödüllü Yolculuğu

Altın Küre’de Yabancı Dilde En İyi Film kategorisinin kazananı Paramparça, First They Killed My Father, Loveless, A Fantastic Woman ve The Square‘i geride bırakarak Akın’ın kariyerine yeni bir soluk kazandırdı. Diane Kruger’a Cannes Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ödülünü kazandıran Paramparça, aynı zamanda Almanya’nın Oscar aday adayı olmuştu.

“Yabancı” Olmanın Getirdiği Toplumsal Baskı

diane-kruger-in-the-fade-4-filmloverss

Fatih Akın’ın Duvara Karşı’dan Paramparça’ya Solino’dan Yaşamın Kıyısında’ya kadar filmlerinde hep bir dualite, hep iç içe geçmiş kültürler ve dışarıda kalma hissiyatı bulunur. Bu durumların tamamen otobiyografik ögelerden beslendiğini ve yönetmenin iç dünyasının bir yansımasını sunduğunu söylemek çok zor değil. Türkiyeli Nuri Şekerci ile evli olan Katja Şekerci, bir Alman olsa da eşinin maruz kaldığı yabancılaştırma ve öteki olarak tanımlanmayı yakından deneyimler. Ölüm sebebi araştırılırken dahi polis tarafından kocasının kökeniyle ilgili bambaşka konulara odaklanılması, Katja’nın asıl acısını yaşamayı bile  engelleyebilecek kadar şok edicidir.

Vurucu Bir Adalet Sorgusu

In The Fade - FilmLoverss

Eşini ve oğlunu planlanmış bir bombalı saldırıda kaybeden Katja’nın olay yerinden ayrılmadan önce gördüğü ve hatırladığı incelikli detaylara odaklanmak yerine, eşi Nuri Şekerci’nin etnik kökeni sebebiyle öncelikli olarak şüphelerini belirli klişelere yönelten Alman polisi ve en nihayetinde hukuk sisteminin gözlerinin önündeki kanıtları birleştirerek Neo-Nazi iki sevgiliyi ve kendilerine yardım eden üçüncü kişiyi mahkemede neredeyse Nuri Şekerci’nin etnik kökeni kadar sorgulamaması filmin adalet kavramına bakışını etkileyici bir noktaya taşıyor.

Rainer Klausmann

Başarılı bir sinematografiye sahip olan ve Katja Şekerci’nin yaşadığı bunalımları izleyiciye kadraj aracılığıyla da yansıtabilen Paramparça’nın görüntü yönetmenliğini Fatih Akın’ın Duvara Karşı’dan Elveda Berlin’e birçok filminde birlikte çalıştığı Rainer Klausmann üstleniyor.

Anlatının Bölümlü Yapısı

diane-kruger-in-the-fade-3-filmloverss

Fatih Akın’ın sevdiği bir anlatım tarzı olan hikayeyi bölümlere ayırarak işleme durumunu Paramparça’da da görmek mümkün. Paramparça, üç bölümden oluşuyor bu üç bölümden ilki olayların serim bölümü olarak karakterleri gerektiği kadar tanıdığımız ve filmin merkezinde yer alan patlamanın gerçekleştiği bölüm. Bu bölümden sonra gelen adalet bölümü, mahkeme sahnelerini içermesi bakımından bir hayli sürükleyici. Hem avukatların içine girdiği yarış hem adalet sisteminin nasıl işlediğinin gözler önüne serilmesi bu bölümün seyir zevkini ve gerilimini yükseltiyor. Filmin mahkeme sahneleri içeren bu ikinci bölümünün diyaloglarının başarılı bir biçimde yazıldığını söylemek mümkün. Filmin son bölümü ise Diane Kruger’ın canlandırdığı karakterin yüzleşmesini içeriyor. Film plot point 2’ye yerleştirdiği bir twistle filmin sonuna yönelik beklentimizi değiştiriyor ve filmin sonu bu sayede daha vurucu bir hal alıyor.

Sürükleyici Bir Mahkeme Sekansı

aus-dem-nichts-mit-diane-kruger-und-denis-moschitto-in-the-fade-filmloverss

Hem avukatların içine girdiği yarış hem de adalet sisteminin nasıl işlediğinin gözler önüne serilmesi, bu bölümün seyir zevkini ve gerilimini yükseltiyor. Filmin mahkeme sahneleri içeren bu ikinci bölümünün diyalogları oldukça başarılı. Sistemin içerisinde artık suçun ve suçun işleniş biçimlerinin normalleşmiş olması, kaybıyla birlikte anne ve eş kimliğini ön plana koyan bir kadının yaşadığı şok ve acıyla tezatlık oluşturarak, mahkeme sahnelerinin vuruculuğunu artırıyor.

Derin Bir Trajedinin Gerçekçi Dramı

diane-kruger-in-the-fade-2-filmloverss

Bir annenin gözünden sakındığı küçücük oğluna tabut bakmak zorunda olduğu ve eşiyle oğlunun patlama anında vücutlarına saplanan bomba parçalarıyla ne kadar acı çekmiş olabileceklerini anlamaya çalıştığı bir dünyanın gerçekten hiç de uzak olmayan bir yansımasını izleyiciyle buluşturan Fatih Akın, bütün bu trajediyi olabilecek en gerçekçi biçimde perdeye yansıtıyor.

Filmden Yayınlanan Etkileyici Fragman

“Katja, Türkiyeli bir Kürt olan kocasıyla çocuğunu Hamburg’daki bir terörist saldırıda kaybeden bir kadın. Hakkını aradığı mahkeme, zanlılardan yana tavır koyunca bütün gücüyle sarıldığı yası yavaş yavaş öfkeye dönüşmeye başlar. Hayatına dair her şeyi yaşadığı kayıpla birlikte arkasında bırakan Katja, kendi adaletini sağlamak adına yollara düşer. Paramparça, Fatih Akın’ın güçlü sinema dilinden amansız bir intikam öyküsü, düzene karşı bir başkaldırı… Almanya’daki ırkçı cinayetlerin yarattığı karanlıktan hareketle senaryosunu yazan Akın, kurbanlara adadığı filminde başkarakterini bir an bile yargılamayarak etraflı bir karakter portresi sunuyor.”

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi