Emre Erdoğdu’nun yönetmen koltuğunda oturduğu, oyuncu kadrosunda Hazar Ergüçlü, Halil Babür, Ozan Uygun, Doğaç Yıldız ve Nazlı Bulum gibi isimlerin yer aldığı Kar, bu hafta 23 Mart’ta Başka Sinema salonlarında vizyona giriyor!

Türkiye prömiyerini 24. Uluslararası Adana Film Festivali’nde yapan ve festivalden umut veren genç kadın ve erkek oyuncu ödüllerinin yanı sıra en iyi kurgu ödülüyle de dönen Emre Erdoğdu imzalı Kar; Antalya’nın sokak aralarında geçen zorlu hayatların ve birbirini henüz tanıma imkanı bulmuş iki kardeşin imtihanını ekrana taşıyan bir film olarak dikkatleri çekiyor. En son 17. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde gösterim şansı bulan ve festivalin !f Yeni isimli bölümünde İzleyici Ödülü’ne layık görülen Kar, bu hafta Başka Sinema salonlarında vizyona giriyor! Kar, henüz ilk uzun metrajında büyük bir başarıya imza atan Emre Erdoğdu’nun başarılı yönetmenliği ve görüntü yönetmeni Ercan Küçük’ün dar alanda saykodelik etkiler yaratan aktüel kamera kullanımıyla, yılın en sert ve iddialı yapımlarından biri olmaya da aday.

Bu Hafta Sinemada Kar İzlemek İçin 10 Sebep!

Emre Erdoğdu

Emre Erdoğdu

1990 yılında Bolu’da doğan genç yönetmen Emre Erdoğdu’nun 2015 yapımı orta metraj çalışması İnsanlık Tarihinin İlk Günü’nden sonra ilk uzun metraj deneyimi olan Kar; Erdoğdu’nun sahip olduğu yönetmenlik kumaşını da ortaya koyan bir yapım. Henüz ilk uzun metrajında hikaye anlatımından dramatizasyona, senaryo yazımından oyuncu yönetimine tüm sinematik unsurları oldukça başarılı biçimde bir araya getirerek yılın en güçlü yerli yapımlarından birine imza atıyor.

Güçlü ve Sert Bir Gençlik Filmihazar-erguclu-kar-filmloverss

Kar, birbirini yeni tanımaya başlayan iki kardeşin hikayesi olduğu kadar güçlü ve sert anlatımıyla dikkatleri çeken bir gençlik filmi de. Antalya’nın ‘varoş’ diyebileceğimiz mahallelerinden birinde yaşayan ve alt sınıflardan gelen bir grup arkadaşın, hemen tüm vakitlerini birlikte alkol ve uyuşturucu tüketerek geçirdikleri ve dışarıdan bakılınca çıkışsız görülen hayatlarının; Müzeyyen’in, Bolu’da yaşayan erkek kardeşi Ali’nin gelişiyle farklı bir yörüngeye kaymasını izlediğimiz film, günümüz gençliğinin sinizmini ve çıkışsızlığını yansıtması bakımından da oldukça değerli bir yapım.

Hazar Ergüçlü ve Halil Babür’ün Sarsıcı Oyunculuk Performanslarıkar-1-filmloverss

Türkiye prömiyerini 24. Uluslararası Adana Film Festivali’nde yapan ve festivalden Hazar Ergüçlü ve Halil Babür’ün muhteşem oyunculuk performanları sayesinde hem umut veren genç kadın ve hem de umut veren erkek oyuncu ödülleriyle dönen Kar; Müzeyyen ve Hazerhan karakterlerini canlandıran bu iki oyuncunun oldukça sarsıcı ve etkileyici performanslarıyla da dikkatlerden kaçmaması gereken bir yapım.

Ercan Küçük’ün Saykodelik Etkiler Yaratan Sinematografisikar-filmloverss

Filmin görüntü yönetmenliğini üstlenen Ercan Küçük’ün özellikle iç ve dar mekanlardaki aktüel kamera kullanımıyla yarattığı klostrofobik atmosferiyle de güçlü etkiler yaratan Kar; derinlik algılarımızı manipüle eden objektif tercihleri ve renk kullanımındaki keskin ton seçimleriyle de filmin kışkırtıcı ve saykodelik duygu durumunu seyirciye geçirmeye başarıyor.

Geçmişin Farklı ve Farksız Tekrarlarıkar-filmloverss

Emre Erdoğdu, Müzeyyen’in çıkışsızlığa savrulan tekdüze hayatında umuda yer olup olmadığını sorgulamamızı istiyor. Hayatın onlara getirdikleri ve dayattıklarıyla şekillenen iki kardeşin yaşamları, hikayesel anlamda bir tür döngüselliğe varırken, bu döngüselliği iki kardeşin geçmişinin farklı veya farksız tekrarı olarak okumak, özünde izleyicinin motivasyonuna ve perspektifine bırakılıyor.

Güçlü Kadın Portresikar-muzeyyen-filmloverss

Hazar Ergüçlü tarafından canlandırılan Müzeyyen karakteri her ne kadar yaşamdan tüm umudunu kesmiş, gidecek bir yeri ve kimsesi olmayan, hayatını tüketmeye meyilli bir kadın imajı çizilirmiş gibi verilse de; meselenin özünde Emre Erdoğdu’nun bizden beklediği, hayatındaki tüm zorlu koşullara rağmen hayata ve kendi umuduna tutunmaya çalışan Müzeyyen’in aslında ne denli güçlü bir kadın olduğunu göstermek.

Dinamik ve Akışkan Kurgukar-1-filmloverss

Kar’ın kurgusu, Merve Kayan ve Zeynep Dadak’ın yönetmenliğini üstlendiği Mavi Dalga filminin başrolünde de yer alan ve çok yönlü kişiliğiyle tanıdığımız Ayris Alptekin’in ellerinden çıkma. Özellikle dinamik ve akışkan bir kurgu yönetimi tercih eden ve tam da bu bağlamda Kar’a yerel sinema içerisinde ayrıksı bir konum atfetmeyi başaran Alptekin’e ait kurgu, fimin en önemli unsurlarından biri haline geliyor.

Farklı Sınıfsal ve Kültürel Gerçekliklerkar-ali-filmloverss

Antalya’nın varoş bir mahallesinde yaşayan ve alt sınıfa mensup Müzeyyen ve arkadaşlarının hayatları, Müzeyyen’in hiç tanımadığı kardeşi Ali’nin Bolu’dan gelişiyle birlikte farklı bir yörüngeye kayarken Ali de hem Bolu’daki huzurlu ve burjuva yaşantısından ödün vererek hem de ailesine yalan söyleyerek Müzeyyen’le tanışmak için geldiği Antalya’nın arka sokaklarında sınıfsal ve kültürel bir başka gerçekliğin farkına varıyor.

Ödipal Komplekslerkar-2-filmloverss

Kar, temelde sınıfsal farklarla birlikte toplumsal cinsiyet rollerine ve Freud bağlamında ele alabileceğimiz baba-anne-çocuk üçgenindeki ödipal komplekslere dişe dokunur atıflarda bulunurken toplum ve sistem tarafından kabul görmeyen, hatta kati surette ‘yasaklanan’ bir eylemle insana dair önemli çıkarımlarda da bulunan bir ilk film. Bu yönüyle izleyiciye oldukça sert gelebilecek bir yumruk savuran Kar; bir yandan bastırdığımız ya da üzerini örttüğümüz gerçeklikleri bilinç düzeyine taşırken bir yandan da ‘kardeşlik’ olgusunun kökünden sarsılabileceği bir anlama açılıyor.

Filmden Yayınlanan Etkileyici Fragman

Filmin konusu;

“Müzeyyen’in hayatı onun için olağan geçiyordur. Yirmi yaşındadır ve hala lise okuyordur. Yeni edindiği yarı yıl karnesi bu durumun pek de değişmeyeceğini gösterir. Bekir, Ebru, Hazerhan, Ferdane ve Kadir’den oluşan arkadaş grubu her şeyidir. Hepsi birbirinden farklıdır. Ancak hepsi kendi acılarını ya da başarısızlıklarını aynı şekilde saklıyorlardır. Birlikte uyuşturucu kullanıyorlar, birlikte kavga ediyorlar, birlikte çalıyorlardır. Müzeyyen’in olağan hayatı, Ali’nin onun için gelmesiyle değişir. Ali, Müzeyyen’in hiç görmediği, ama dokuz yaşından beri varlığından haberdar olduğu kardeşidir. Bu film Antalya’nın sokak aralarındaki hayatların ve Müzeyyen’in, henüz bebekken kendisine tercih edilen uzaktan kardeşi Ali’yle olan imtihanının hikayesidir.”

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi