Kill List, Sightseers ve A Field in England gibi filmlerle İngiliz sinemasının son yıllarda öne çıkan isimlerinden Ben Wheatley’den 6 yönetmenlik tavsiyesi!

Kariyerine televizyon komedilerinde ve dizilerde yönetmenlik yaparak başlayan Ben Wheatley, sinema dünyasına adım atmasıyla son yılların en dikkat çekici isimlerinden biri haline geldi. Kill List, Sightseers, A Field in England gibi filmlerle sinema alanındaki rüştünü ispatlayan Ben Wheatley, Tom Hiddleston’un yer aldığı High Rise’la ortalama yorumlar almasına rağmen sinema dünyasındaki yerini sağlamlaştırmayı başardı. Başarılı yönetmen, bu filmden sonra prömiyerini Toronto Film Festivali’nde gerçekleştiren  Free Fire ile ününe ün kattı ve artık birçok oyuncunun çalışmak isteyeceği yönetmenler arasındaki yerini aldı.

Farklı türlerde filmler çeken ve çektiği her filmde kendini kademe kademe geliştiren Ben Wheatley‘in, yönetmenlik konusundaki 6 tavsiyesini aşağıda bulabilirsiniz.

Ben Wheatley’den 6 Yönetmenlik Tavsiyesi

ben-wheatleyden-6-yonetmenlik-tavsiyesi-2-filmloverss

İyi Bir Çevre Oluşturun

Film çekmek isteyenler için Ben Wheatley, kurulu sistem ve endüstri hakkında endişe edilmemesi gerektiğini söylüyor.

Çevrenizdeki endüstriyi siz yaratıyorsunuz. İnsanlardan izin istemek zorunda değilsiniz, sadece istediğini yapın. İlk işiniz film yapmak için izne ihtiyacınız olmamasıdır. Kimse size yardım etmeyecek ve başkalarından yardım istemek olarak algılanan herhangi bir yola girmeyin. Kendi hatalarınızı yapmanız ve mümkün olduğunca kendi sesinize inanmanız gerekiyor. Kendi zihninizi ve neyi sevdiğinizi bilmeli ve bunu yapmalısınız.

İstediğinizi yapmak ile ilgili ise şunları söylüyor Ben Wheatley:

Senaryo yazmak, çekim yapmak, tamamlamak ve filmi incelemek, sahip olabileceğiniz en iyi film okuludur. Eğer bunu yazpmazsanız, insanların zamanını boşa harcamayacaksınız. Sizi tutan tek şey, onu yapmak için yeterli insanı bir araya getirmek. Kişisel olarak beni geride tutan şey, bir şeyler yapmak için izin almanız gerektiğine inanan içsel ve yapmanız gereken bir şeyin olmasıdır. Kötü bir şey olursa olsun bu önemli değil, yazacağınız ilk şey kötü olacak. Ancak bunu bitirmeniz ve öğrenmeniz gerekiyor.

Yaptığınız filmleri yapın … Gerçekten yapana kadar neyin iyi ya da kötü olduğunu bilmiyorsunuz; bu durum düzenleme, müzik yerleştirme ve projeyle hiçbir ilgisi olmayan insanlarla tekrar izlemeye kadar tüm bu süreci kapsıyor. Dünyadaki tüm teori ve film senaryoları gerçekte bunu yapana kadar uzun formu anlayamayacaktır. Korkunç olmasına bakılmaksızın, kimseye göstermek zorunda değilsiniz.

Belirli Bir Beceri Kazanın

Ben Wheatley, şu ana kadar çok fazla film çekmedi. Yönetmenlik kariyeri öncesinde zamanında başka işlerde çalıştı ve çok yönlü bir film yapımcısı olmak için gereken becerileri geliştirmeye başladı. Bu durumu geçtiğimiz yıl verdği bir röportajda şöyle açıklıyor:

Viral reklamlarda çalıştım. Eğer bir iş kazanmak istersen, bunu yapabilir ve yönetebilirsin. Bütçenin tüm etkilerini elde edebileceğini bilmelisin. Böylece yaratımı ve yönetmeni ve efekt süpervizörünü bitirmişsinizdir. Çok özel bir takım becerilere sahip olmalısınız.

Kendi eşyalarımı ve diğer insanların eşyalarını düzenleyerek üç yıl geçirdim. Ben düzenleme asistanıydım ve kendime düzenlemeyi öğrettim. Genel olarak yaptığım şey, yazılımın kırılması için “Nasıl Yapılır” kitaplarını satın almaktır, çünkü ihtiyaç duyduğunuz eğitim budur. Bilgisayarlarla genel bir yetkinliğe sahipseniz, o şeyler için ders almanız gerekmez.

Modern bir film yapımcısı bu becerilere sahip olmalı. Her departmanın ne yaptığını bilmek için daima başkasının ayakkabılarında olmaya kararlıydım. Yönetmenin ana becerisi zaman yönetimidir. Bir şeylerin ne kadar süreceğini ya da ne kadar zor olduğunu bilmiyorsanız, departmanlarda makul olmayan taleplerde bulunursunuz ve o zaman her şey gerçekten hızlı olur. Gününüzü ayarlayamazsınız.

Sinema yapımının her alanında yetenekli olma konusunda ise bütün sistemi anlamak gerektiğinin altını çiziyor.

Tüm sistemi anladığınızdan emin olmalısınız, bu yüzden kontrolünüz olmadığı şeyler hakkında öfkeli bir enerji harcamayın ya da başkalarından sorumlu olduğunuzda insanlara güç verin. Bir editör olarak, neye ateş edeceğimi biliyorum, bu yüzden aşırılığa kaçmıyorum ve bir sahnenin ne zaman çekilmesi gerektiğini biliyorum.

Her Şeyi Küçük Tutun

Ucuz filmler çekme konusunda Ben Wheatley, az kişiden oluşan bir ekiple çalışmanın avantaj olduğunu ve her şeyin küçük ölçekli düşünmek gerektiğini dile getiriyor.

Ne kadar çok insan varsa ve ne kadar ciddileşiyorsanız, yoldan çıkmanız veya çenenizi kapmanız için o kadar çok insana söylemek zorundasınız. Kamera ekibinizin iki veya üç kişiden fazla olması gerekmez. Ses ekibi iki kişiden fazla olmamalıdır. Bu durum, her şeyi mümkün olduğunca rahat bir atmosferde yapmakla ilgilidir. 

Bir sürü film, dünyayı havaya uçurabileceğiniz ya da güneşe veya büyük bir uzay aracına çarpabilecek efektlerle kontrol dışı kaldı. Bunu izlediniz ve sadece sizi yıkıyor. Beğendiğim filmler oldukça az. Geçen gün Robocop’u tekrar izliyordum. Ve Robocop’un bitmesi dört adam, bir minibüs, bir robot ve bir scrapyard’daki bir kadın. Olay, sadece bundan ibaret…   Bu şeylerin neden işe yaradığını düşünmeye çalışıyorum. Sanırım, insan ölçeğiyle ilgisi var ve az miktarda deneyimleyebilecek bir şey olsa bile eylemi anlaşılabilir hale getiriyorsunuz. Eğer bu hikayeleri yeterince küçük tutarsanız gerçekten ilgi çekici olur. Warner Bros’un çizgi filmlerinin nasıl işlediğini düşünün.

Aktörleriniz En Büyük Varlığınız mıdır?

Ben Wheatley, bir filmde yer alan aktörlerin film için en önemli şey olup olmadığını sorguluyor.

Hiçbir bütçeniz olmadan sahip olduğunuz ana varlık performanstır. Harika olmalılar. İyi aktörler boş bir aşamada büyüler. Muhteşem bir setin önünde olanlar ise kötüdür. Bizim senaryomuz, bildiğimiz aktörler için yazılmıştı. Bu yüksek riskli olabilir (bunu yapmalarını istediklerinde hayır diyebilirler) ancak filme gelince şaşkınlığınız yok olacak demektir. Yardımcı olan aktörlerden birçoğunu biliyorum, fakat Down Terrace filmimin oyuncularının yarısı bile aktör bile değil. Etrafınıza bakın, arkadaşlarınızın çevrelerinde harika potansiyel sanatçılar var. Erken aldığımız diğer karar, belirli bir doğaçlamanın olacağıydı. Bu, gerçek olmayan oyunculara yardımcı olur ve hafif ham metinlerin kenarlarını ovar.

Kesin!

Ben Wheatley, filmde bir sahneden ya da bir oyuncunun performansından memnun olmadığı zaman sahneyi kesmenin her zaman daha iyi olacağını düşünüyor.

Down Terrace, agresif yeni dalga düzenlemesinden de yararlandı. Bir çizgi veya performansdan hoşlanmıyor musunuz? Kes şunu. Filmde asla kötü bir şey bırakmayın. Atlama kesimlerini benimseyin. Klişeyi sanki kanser gibi kesin. Karakterlerin herhangi bir şeyi yorumlamasına asla izin vermeyin.

Kıymetli Olmayın

Ben Wheatley, bir film çektiğiniz zaman asla kendinizi dev aynasında görmeyin konusuna dikkat çekiyor.

Kıymetli olmayın. Mümkün olduğunca yap, çünkü senaryo yazacaksın ve film gibi bir şey çıkacak. Bütün hayatın boyunca olduğuna karar verdiysen, ezileceksin. Yaklaşık iki hafta içinde tam 20 sayfalık bir yazı yazabilirim. Bu bir ilk taslak. Sonra geri gidip tekrar yazarım. Free Fire’ın senaroysu beş yıl önce yazılmıştı. Ben çekmecede sıkışmıştım ve unuttum. Okudum, düşündüm ve ‘Her şey yolunda.’ dedim. Biraz yeniden yazdım ve kapandı gitti.

Kaynak: Film School Rejects

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi