Sinema sektörünün farklı alanlarında, birbirinden çok farklı filmlerde çalışmış ünlü görüntü yönetmenlerinin bir filmi sinematik olarak tanımlamamızı sağlayan etmenleri anlattığı, oldukça faydalı bilgiler içeren keyifli bir video yayınlandı.

Sinemayı edebiyat, tiyatro gibi hikaye anlatımının esas olduğu diğer sanat dallarından ayıran en önemli özelliği müthiş bir görsel gücünün olması. Bir filmin iyi ya da kötü oluşunu senaryonun gücünün yanı sıra belirleyen bir diğer etmen de tam olarak bu görsel gücün nasıl kullanıldığı ya da nasıl kullanılamadığı üzerinden tanımlanabilir. Sinematografi basit bir hikayeyi görselliğiyle muhteşem bir yapıma çevirebilirken çok kaliteli ve derinlikli bir senaryo kötü bir sinematografiyle heba edilebilir. Bu bağlamda başarılı görüntü yönetmenlerinin iyi bir sinematografinin nasıl olması gerektiği sorusuna verdikleri cevapları incelemek bir hayli verimli olacaktır. Her bir cevap birbirinden farklı olsa da hepsini ortak paydada birleştiren belli başlı unsurlar var: Senaryonun hissini kavramak, lensleri ve ışığı verilmek istenen hisse göre şekillendirmek.

Bir Filmin Sinematografisini Geliştiren Etmenler Nelerdir?

illusionist-filmloverss

John Fauer’e göre lens, bir resmi yapan fırça gibidir. Sinematik bir görsel lensin kendisinden gelir ve ışık genellikle geri kalan her şeyden daha önemlidir. Arka plan, karakterlerin kostümleri, kamera hareketleri filmin sinematografisini destekler.

The Illusionist filminin görüntü yönetmeni Mike Eley’a göre, sahne izleyiciye ne vermek istiyor, sahne kimin bakış açısından sunuluyor ve o karakterin o anki hissi nedir? Aksiyon nerede gerçekleşiyor? Bu soruları ön plana almak oldukça önemli. En önemlisi de kamerayı nereye koyacağını bilmelisin.

Romain Lacourbas’a göre, gerçekliğe sadık kalmak zorunda olmayan yüksek kontrastlı, ışık ve gölgenin etkin kullanıldığı görüntüler filmin görselliğini zenginleştiriyor.

The Selfish Giant filminin görüntü yönetmeni Mike Eley’e göre, arka planı iyi ayarlamak, ön plana neleri alacağını bilmek, hangi lensi kullanacağını ve bu lensin arka plana etkisini ayarlamak ve tüm bunları hikayeye oturtmak önemliyken yanı sıra hikayeyle, hikayenin hissiyle bağlantıyı korumak da oldukça mühim.

Mathieu Poirot-Delpech için başarılı bir sinematografiyi tanımlamak biraz daha zor çünkü ne kadar yönetmen varsa o kadar farklı başarılı sinematografi tanımı var.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi