Alfred Hitchcock yaşadığı süre boyunca, kendisi ölümü deneyimlemeden birçok kez izleyiciyi ölüm ile buluşturdu. Sadece ölüm olmasa da yaşamın karanlık tarafının kralı haline geldi. İzleyiciyi koltuğunda gergin bekleyişler içerisinde bırakan gerilimin ustası Hitchcock, görsel hafızamıza birçok kez imzasını attı.

Kariyerine henüz 20 yaşındayken 1919 yılında başlayan Alfred Hitchcock, kendisini Avrupa’nın en büyük film stüdyosu olan Almanya’daki Universum Film AG’de bulur. Hitchcock burada yalnızca Fritz Lang ve F. W. Murnau gibi efsane yönetmenlerin filmlerini izlemekle kalmaz senarist, sanat yönetmeni, yardımcı yönetmen olarak The White Shadow ve The Blackguard gibi filmlerde çalışır. Sonrasında git gide tarzı ve filmografisi şekillenen Alfred Hitchcock çağımızın auteur kavramının içini en net dolduran yönetmenlerinden biri.

Alfred Hitchcock’un Filmlerinde Kullandığı 3 Muhteşem Teknik!

Saf Sinema Anlayışı

Sergei Eisenstein, Lev Kuleshov, Dziga Vertov ve Vsevolod Pudovkin gibi Rus sinemacılarının anlatı dilini hem hikaye anlatımı hem de kurgusal anlamda oldukça ileri taşımasının ardından Hitchcock da saf sinema anlayışnı anlatı diline en net yansıtabilen yönetmen oldu. Görsel anlamda hikaye anlatımının en üst boyutlarına ulaşan Alfred Hitchcock Suspicion filminde kullandığı süt dolu bardağın içine bir ışık yerleştirerek siyah beyaz filminde sütü daha fazla vurgulaması saf sinema anlayışına verilebilecek en önemli örneklerden biri.

Şüphenin Etkin Kullanımı

Sinemada şüphe dendiğinde akla gelen ilk isim “şüphesiz” Alfred Hitchcock’tur. Şüpheyi ve gerilimi yalnızca filmin etkisini artıracak bir nosyon olarak kullanmaktan ziyade neredeyse filmlerini bu şüphe hissini yaratmak için yapar. İzleyiciye olayın birçok boyutunu gösterip karakterleri bu noktada bilgisiz bırakan ve karakterlerin durumu ortaya çıkarmaya yönelik şüphesini en üst boyutlara taşıyarak gerilimi artırır.

Talih ve Talihsizlik

Hitchcock filmlerinin başına genellikle talihsiz bir ölüm yerleştirir ve hikaye akışı bu ölümün ardından başlar. Bu noktada aslında Hitchcock karakterlerine bu ölümün ardından yaşayacakları süreçle ilgili bir şans tanımış olur. Hitchcock filmlerinde genel anlamda tanrısal bir müdahale görmek de pek mümkün değildir. Çünkü durumlar çoğunlukla talih ve talihsizlik kavramları çerçevesinde şekillenir.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi