Başrolünde Denzel Washington’ın yer aldığı, yönetmenliği Antoine Fuqua’nın üstlendiği The Equalizer – Adalet’ten Türkçe altyazılı özel klip yayınlandı. 

 The Equalizer/Adalet’te Denzel Washington huzur dolu sakin bir hayat sürmek için gizemli geçmişini geride bıraktığına inanan bir adam olan McCall’u canlandırıyor. Fakat McCall aşırı şiddet yanlısı Rus gangsterlerin kontrolü altındaki Teri (Chloë Grace Moretz) isimli genç kızla tanıştığında, kayıtsız kalamaz –ona yardım etmek zorundadır. Çaresiz olana kaba kuvvet uygulayan herkese karşı intikam almasına olanak sağlayan gizli becerilerle donanmış McCall, verdiği emeklilik kararını bozar ve içinde yatan adaleti yerine getirme arzusunu yeniden bulur. Eğer birilerinin bir derdi varsa, eğer ihtimaller onlardan yana değilse ve eğer başvuracak başka kimseleri yoksa, McCall yardım edecektir. O, Adalet’tir.

the-equalizer-denzel-washington-3-filmloverss

Columbia Pictures, LStar Capital ve Village Roadshow Pictures işbirliğiyle, bir Escape Artists/Zhiv/Mace Neufeld yapımı olan The Equalizer/Adaleti sunar. Başrollerini Denzel Washington, Marton Csokas, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Bill Pullman ve Melissa Leo’nun üstlendiği filmi Richard Wenk yazdı, Antoine Fuqua yönetti. Michael Sloan ve Richard Lindheim tarafından yaratılmış televizyon dizisine dayanan filmin yapımcılığını Todd Black, Jason Blumenthal, Denzel Washington, Alex Siskin, Steve Tisch, Mace Neufeld, Tony Eldridge ve Michael Sloan; yönetici yapımcılığını ise Ezra Swerdlow, David Bloomfield ve Ben Waisbren gerçekleştirdi. The Equalizer/Adalet’in görüntü yönetimi ASC’den Mauro Fiore’nin,  yapım tasarımı Naomi Shohan’ın, kurgusu ACE’den John Refoua’nın, kostüm tasarımı David Robinson’ın, müziği ise Gregson-Williams’ın imzasını taşıyor.

the-equalizer-denzel-washington-2-filmloverss

[youtube width=”600″ height=”350″ video_id=”-DjvVJeD0Vc”]

The Equalizer – Adalet Hakkında 

 Denzel Washington’a göre,–aksiyon gerilim The Equalizer/Adalet’te canlandırdığı karakter olan- Robert McCall’ı tetikleyen güdü içten gelen bir adalet anlayışı: “Robert McCall geçmişte pek çok kötü şey yapmış ve şimdi bunları aşmaya çalışıyor; geçmişiyle gurur duymuyor ve daha iyi şeyler yapmaya çabalıyor” diyor Washington. McCall sakin bir yaşam sürmek için o geçmişi ardında bıraktıktan sonra, –dünyanın geri kalanının bir başına bıraktığı– genç bir kızın yardıma ihtiyacı olduğunda, aynı adaleti yerine getirme arzusunu yeniden bulur. Aktör, “McCall kendinden hoşlanmıyor. Becerilerini hiçbir zaman yitirmedi; onları geride bırakmayı bilinçli olarak seçti. Taciz edilen bu masum genç kızla tanıştığında ise, bu konuda bir şey yapmaya karar veriyor” diyor.

Filmin yapımcılarından Todd Black ise, “McCall’un motivasyonu basit. Sıradan, becerileri yetmediği için ya da sadece nereden başlayacağını bilemediği için kendini savunamayan bir insana adaletsizlik yapıldığında, McCall durumun icabına bakıyor –şiddet kullanarak veya kullanmayarak.”

Yönetmen Antoine Fuqua’ya göre –kendisi “Training Day”de Washington’ın Oscar kazanan performansını da yönetmişti–, McCall süregelmiş bazı arketipik kahramanlık özellikleri taşıyor. Yönetmen bunu şöyle açıklıyor: “Bu filmi geçmişteki filmlerin, Sergio Leone’nin yaptığı westernler gibi, bir uzantısı olarak görüyorum. Bir mücadele yaşayan, isteksiz ve silahını çekmeye utanan bir anti-kahraman var… ama başka insanlara yardım etme fırsatı bulduğunda, bunu yapıyor. Yeteneklerini bunun için kullanıyor.”

Denzel-Washington-Chloe-Grace-Moretz-The-Equalizer

Yapımcı Jason Blumenthal ise şunları söylüyor: “Hepimiz dışarıda bir yerde bize yardım edebilecek birinin olduğuna inanmak isteriz, yeter ki onu bulabilelim. İnternette umutsuzca yardım isteyen bir ilana, başka kimse o çağrıya karşılık vermezken, bir şekilde yanıt veren biri olsa keşke. Muhtaç olduğum bir zamanda, bir yerlerde birilerinin beni duyacağına; birinin her şeyi bir yana bırakıp, hiç nedensiz bana yardım edeceğine inanmak isterim. İşte o kişi Adalet.”

Film ismini 1980’li yılların bir televizyon dizisinden alıyor ve dizinin merkezindeki önermeyi paylaşıyor: İhtimaller çaresiz olanların çok aleyhindeyken son derece eğitimli bir adam, “dengeyi” sağlıyor. Filmin yapımcıları her ne kadar orijinal dizinin sadece adını ve önermesini almış olsa da, Blumenthal önermenin şimdi daha da güncel olduğunu vurguluyor. “‘Eşitleyici/adalet’ kelimesi çok güçlü ve içi dolu bir sözcük. Pek çok insan dünyada çok fazla dengesizlik olduğuna inanıyor; dolayısıyla, bir denge yaratma –bir şeyi eşitleme– düşüncesi çok anlamlı. Her şey bir yana, bence filmin adı, şimdi, yani 2014’te, 1980’lerdekinden daha fazla anlam ifade ediyor. İnsanlar bu tür bir kahramanın arkasına sığınabilirler: Onlara en çok ihtiyaç duyan kişiler için kahramanca hareketler yapan bir adamın.”

 

the-equalizer-denzel-washington-10-filmloverss

Buradan yola çıkan proje, yapımcılarca karakterin doğru ve yanlış anlayışını özümseyişinden dolayı seçilen senarist Richard Wenk tarafından Washington için özel olarak şekillendirildi. “Orijinal, televizyon dizisinde olmayan bir hikaye yazacaktım. McCall’u gizemli tutabilirdim. Bu da bana karakteri yeniden hayal etmek için özgürlük tanıdı” diyor Wenk.

Richard’ın senaryosu bir dinamit lokumu gibi” diyen Fuqua, şöyle devam ediyor: “Fitili izlemek her zaman ilginçtir. Kıvılcımlı ve merak uyandırıcıdır –ve bilirsiniz ki, er ya da geç, dinamit patlayacak.

 

the-equalizer-denzel-washington-8-filmloverss

Oyuncu kadrosuna Teri –McCall’a yardım etme ilhamı veren genç kız– karakterini canlandırmak üzere katılan Chloë Grace Moretz’e göre, rolün Washington için mükemmel olduğunu görmek kolay: “İşini yapış şekli öylesine Denzel ki… McCall yüzünde kocaman gülümsemesiyle en tatlı, en büyüleyici adamken, bir an sonra bir katile dönüşüyor ve siz ‘VAY CANINA! Ne çabuk olup bitti!’ diye düşünüyorsunuz.

Fuqua, Wenk’in senaryosunda karakterin en önemli özelliklerinden birinin doğaçlama olduğunu belirtiyor: “McCall silah taşımıyor –bu onun geçmişinin bir parçası. Geliyor ve bir odayı iki saniyede tarıyor. Sağınızda solunuzda ne olduğunun kesin olarak farkında –ve sizin önünüzü kesmek için bunlardan herhangi birini kullanabiliyor. Sizde olanı alıp onu size karşı kullanıyor. Sizi belli bir mesafeden öldürmüyor –yüzünüze bakıp, gözlerinizin ferinin sönmesini izliyor. Bu, farklı türde bir insan. Bir turbişona bir daha aynı gözle bakmayacağınızı garanti edebilirim!”

 

the-equalizer-denzel-washington-7-filmloverss

Filmin kilit dövüş sekanslarından birindeki en unutulmaz ve tüyler ürpertici anlardan birinde kullanılan turbişon fikri doğrudan Fuqua’dan geldi. “Bu dünyaya aşina olan bir arkadaşımla buluştum. Dövüşün bir barda geçtiğini söyledim. Barda bulunabilecek bir sürü şeyi önüme serdi ve, ‘Benim için kullanışlı olacak şeyler bunlar’ dedi. Turbişonu aldı ve aklından geçeni bana gösterdi” diye aktarıyor yönetmen.

Washington konsepte sıcak baktı ve senaryo için startı vermiş oldu; ama herkes senaryo gelmeden hiçbir taahhütte bulunulmayacağı konusunda hemfikirdi. Washington’a senaryonun verilmesinden üç gün sonra, yapımcılar diken üstüne aktörün yanıtını bekliyorlardı. Ve nihayet Black’in telefonu çaldı. Yapımcı o anı şöyle aktarıyor:

“Arayan Denzel’dı. ‘Todd, ben Robert McCall’ dedi.”

Adalet- The Equalizer ülkemizde 26 Eylül’de vizyona girecek.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi