Daha önce televizyon için yaptığı çalışmalar ve kısa film projeleri olan İspanyol yönetmen Nacho Vigalondo’nun üçüncü ve en iddialı uzun metraj projesi olan Açık Pencereler, kullandığı farklı çekim tekniğiyle bir yenilik yakalamışken, senaryo düzeyindeki klişelerle sıradan bir Hollywood yapımı olmaktan öteye geçemiyor.

Jill Goddard, sinema piyasasından ve piyasanın iki yüzlülüğünden bunalmış, ünlü bir film yıldızıdır. Nick Chambers da, Jill’e yoğun hayranlık besleyen ve bu ünlü yıldız için bir fan sitesine sahip genç bir delikanlıdır. Bir yarışma sonucunda hayranı olduğu Jill ile akşam yemeği yeme şansı elde ettiğini öğrenen Nick, farklı bir şehirdeki otelde, organizasyonu düzenleyen kişilerden yemek ile ilgili ayrıntıları öğrenmek için beklerken, organizasyonun içinde gibi gözüken biri tarafından etkinliğin iptal edildiğini öğrenir. Bilgisayar üzerinden yapılan bu konuşmanın ilerleyen dakikalarında Nick, kendisini karşıdaki sesin komutlarını yaparken bulur. Başlangıçta kendi tercihleri gibi gözüken hareketlerin, aslında çok iyi planlanmış bir oyunun hamleleri olduğunu anladığında, oyundan çıkmak Nick için artık imkansız hale gelmiştir.

Elijah Wood ve Sasha Grey gibi popülaritesi bir hayli yüksek oyuncuların baş rolde yer aldığı Açık Pencereler; en başarılı örneğini İspanya yapımı zombi filmi Rec’te gördüğümüz, el kamerası ile yapılan ve seyirciyle filmin arasına bir mesafe daha koyan tekniği farklı bir boyuta taşımış. Tamamı bilgisayar ekranlarındaki pencerelerden yansıyan filmin teknoloji yoğunluklu senaryosunu, çekim anlayışına da yansıtması filmin en başarılı tarafı olarak dikkat çekiyor.

Fanatiklik boyutunda saplantılı kişilerin ünlülere hayatı zehir ettiğini zaman zaman görürüz haberlerde. Sözlü, yazılı yada görsel şekilde taciz, başvurulan her hukuk yöntemine rağmen bir şekilde sapkınlığın boyutuna bağlı olarak devam eder. Açık Pencereler de, hikayesinin çıkış noktası olarak bu durumu almış fakat düz bir ünlü ve sapığı ilişkisinden ziyade hikayeyi farklı yan unsurlarla zenginleştirmiş. Günlük hayatımızın çok içinde olan fakat çoğumuzun belli bir seviyede kaldığı internet ve teknoloji gibi konuları, üst düzey hackerlar üzerinden filme yedirerek ilgi düzeyini biraz daha yukarıda tutmayı başarmış. İşin ilginç tarafı, kötü karakterin bütün planı yaparken, özelde hayranlarının genelde de insanların tamamının ne kadar aşağılık olduğunu Jill’e göstermek istemesi. İnternet üzerinden canlı yapılan yayında Jill, elleri ve ağzı bağlı şekilde patlayıcı maddelerin yanında durmaktadır. 10 saniye içinde o yayını izleyen kişilerin yarısı, yayını izlemekten vazgeçmezse Jill’in öleceği belirtilmektedir fakat yüzde 10’luk bir kesim bile insan hayatının söz konusu olduğu bu durumda yayından çıkmamıştır.

“Ben aslında ölmedim, içimde çelik yelek vardı, haha” tarzı söylemleri birden fazla tekrar etmesiyle, öncesinde pek çok önemli operasyon gerçekleştirmiş profesyonel hackerların inandırıcılığına ket vuran Açık Pencereler; yaratım sürecinde gerekli özenin gösterilmediği ana ve yan karakterleriyle de puan kaybediyor. Porno filmleriyle büyük bir hayran kitlesi olan Sasha Grey’in çıplaklığından faydalanmazsak olmaz diyen yapımcıların bu düşüncesi filme gelen seyirciyi nasıl etkiler bilinmez fakat, Sasha’nın bu filmdeki performansından sonra daha iyi yapımlarda rol olması zor gözüküyor.

Tanıtım kampanyalarında “21. YY’ın Rear Window’u” olarak bahsedilen Açık Pencereler’in bu yakıştırmaya uymadığını belirtelim. Teknik anlamda çok benzeri olmayan bir stile sahip olsa da araç takip ve kovalamaca sahnelerinde daha önce en az yüz kere karşılaştığınız bir tarza sahip. Senaryosunda ciddi problemlerin olduğu film, hikayesi ve o hikayenin içine çay kaşığıyla serpiştirilmiş eleştirel yanıyla izlenilirliğini bir nebze arttırıyor.

Daha önce televizyon için yaptığı çalışmalar ve kısa film projeleri olan İspanyol yönetmen Nacho Vigalondo'nun üçüncü ve en iddialı uzun metraj projesi olan Açık Pencereler, kullandığı farklı çekim tekniğiyle bir yenilik yakalamışken, senaryo düzeyindeki klişelerle sıradan bir Hollywood yapımı olmaktan öteye geçemiyor. Jill Goddard, sinema piyasasından ve piyasanın iki yüzlülüğünden bunalmış, ünlü bir film yıldızıdır. Nick Chambers da, Jill’e yoğun hayranlık besleyen ve bu ünlü yıldız için bir fan sitesine sahip genç bir delikanlıdır. Bir yarışma sonucunda hayranı olduğu Jill ile akşam yemeği yeme şansı elde ettiğini öğrenen Nick, farklı bir şehirdeki otelde, organizasyonu düzenleyen kişilerden yemek ile ilgili ayrıntıları öğrenmek için beklerken, organizasyonun içinde gibi gözüken biri tarafından etkinliğin iptal edildiğini öğrenir. Bilgisayar üzerinden yapılan bu konuşmanın ilerleyen dakikalarında Nick, kendisini karşıdaki sesin komutlarını yaparken bulur. Başlangıçta kendi tercihleri gibi gözüken hareketlerin, aslında çok iyi planlanmış bir oyunun hamleleri olduğunu anladığında, oyundan çıkmak Nick için artık imkansız hale gelmiştir. Elijah Wood ve Sasha Grey gibi popülaritesi bir hayli yüksek oyuncuların baş rolde yer aldığı Açık Pencereler; en başarılı örneğini İspanya yapımı zombi filmi Rec'te gördüğümüz, el kamerası ile yapılan ve seyirciyle filmin arasına bir mesafe daha koyan tekniği farklı bir boyuta taşımış. Tamamı bilgisayar ekranlarındaki pencerelerden yansıyan filmin teknoloji yoğunluklu senaryosunu, çekim anlayışına da yansıtması filmin en başarılı tarafı olarak dikkat çekiyor. Fanatiklik boyutunda saplantılı kişilerin ünlülere hayatı zehir ettiğini zaman zaman görürüz haberlerde. Sözlü, yazılı yada görsel şekilde taciz, başvurulan her hukuk yöntemine rağmen bir şekilde sapkınlığın boyutuna bağlı olarak devam eder. Açık Pencereler de, hikayesinin çıkış noktası olarak bu durumu almış fakat düz bir ünlü ve sapığı ilişkisinden ziyade hikayeyi farklı yan unsurlarla zenginleştirmiş. Günlük hayatımızın çok içinde olan fakat çoğumuzun belli bir seviyede kaldığı internet ve teknoloji gibi konuları, üst düzey hackerlar üzerinden filme yedirerek ilgi düzeyini biraz daha yukarıda tutmayı başarmış. İşin ilginç tarafı, kötü karakterin bütün planı yaparken, özelde hayranlarının genelde de insanların tamamının ne kadar aşağılık olduğunu Jill’e göstermek istemesi. İnternet üzerinden canlı yapılan yayında Jill, elleri ve ağzı bağlı şekilde patlayıcı maddelerin yanında durmaktadır. 10 saniye içinde o yayını izleyen kişilerin yarısı, yayını izlemekten vazgeçmezse Jill’in öleceği belirtilmektedir fakat yüzde 10’luk bir kesim bile insan hayatının söz konusu olduğu bu durumda yayından çıkmamıştır. “Ben aslında ölmedim, içimde çelik yelek vardı, haha” tarzı söylemleri birden fazla tekrar etmesiyle, öncesinde pek çok önemli operasyon gerçekleştirmiş profesyonel hackerların inandırıcılığına ket vuran Açık Pencereler; yaratım sürecinde gerekli özenin gösterilmediği ana ve yan karakterleriyle de puan kaybediyor. Porno filmleriyle büyük bir hayran kitlesi olan Sasha Grey’in çıplaklığından faydalanmazsak olmaz diyen yapımcıların bu düşüncesi filme gelen seyirciyi nasıl etkiler bilinmez fakat, Sasha’nın bu filmdeki performansından sonra daha iyi yapımlarda rol olması zor gözüküyor. Tanıtım kampanyalarında “21. YY’ın Rear Window’u” olarak bahsedilen Açık Pencereler’in bu yakıştırmaya uymadığını belirtelim. Teknik anlamda çok benzeri olmayan bir stile sahip olsa da araç takip ve kovalamaca sahnelerinde daha önce en az yüz kere karşılaştığınız bir tarza sahip. Senaryosunda ciddi problemlerin olduğu film, hikayesi ve o hikayenin içine çay kaşığıyla serpiştirilmiş eleştirel yanıyla izlenilirliğini bir nebze arttırıyor.
Puan - 62 / 100

6.2

Senaryosunda ciddi problemlerin olduğu film, hikayesi ve o hikayenin içine çay kaşığıyla serpiştirilmiş eleştirel yanıyla izlenilirliğini bir nebze arttırıyor.

Kullanıcı Puanları: 2.63 ( 2 votes)
6
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi