Fazlasıyla vurucu Refakatçiler bölümünün etkisinden henüz tam anlamıyla çıkamamışken, 7Yüz’ün bir başka yüzleşmesi olan Karşılaşmalar bölümü geçtiğimiz Cuma gecesi Blutv’de yayınlandı. Senaryosunu Tunç Şahin’in yazdığı, yönetmenliğini Ceylan Özgün Özçelik’in üstlendiği Karşılaşmalar, bir çiftin yaşadığı ilişkinin gerçekliğinin aslında sanılandan çok farklı olabileceğini gözler önüne seren bir programı konu ediyor.

Açık ve net bir biçimde 7Yüz’ün en iyi yönetilmiş bölümü olduğunu söyleyebiliriz. Öyle ki hikayeye teknik detaylarla derinlik katmak isteyen Ceylan Özgün Özçelik’in ellerine keşke daha doygun bir senaryo verilebilseymiş çünkü senaryolarıyla öne çıkan 7Yüz’de ilk kez sinematografinin ciddi anlamda senaryonun önüne geçtiği bir bölüm izledik.

***Yazının bundan sonrası 7Yüz 6. Bölüm ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.***

Belçim Bilgin ve Tuğrul Tülek’in başrolde olduğu Karşılaşmalar bölümü, 7Yüz’ün yayınlanan 2. bölümü olan Prosedür gibi ilişkiler üzerine söz söyleyebilen, çıkarımlar yapmaya olanak tanıyan teknolojiyle bağlantılı bir bölüm. Aslında ülkemizde Tinder kadar yaygınlaşmayan Happn programıyla benzer bir anafikre sahip olan Karşılaşmalar, iki kişinin kendi rızasıyla gsm operatörlerini devreye sokarak belirledikleri tarihler aralığında kaç kez karşılaştıklarının dökümünü çıkaran bir programı merkezine alıyor. Gözde (Belçim Bilgin)’nin evlerine gelen arkadaşlarından ilk kez duyduğu bu programı merak etmesinin ardından Onur’u ikna süreci ve ortaya çıkan gerçeklerle yüzleşmesi, aslında Gözde’nin kendi içinde ilişkiye dair biriktirdiği birçok şüpheyle yüzleşmesi olarak da görülebilir. Hamileliği öğrenme anının sinemada ya da televizyonda karakterin duygu durumuna göre çok farklı görselleştirme biçimleri olabilir.  Karakterler bu haberi büyük bir coşkuyla karşılayabildiği gibi, bir bebek haberi bazen çift için en korkutucu durumlardan biri olabilir. Gözde’nin hamileliğini öğrendiği açılış sahnesinde dizinin 6. bölümüne büyük bir gerilimle başlıyoruz. Ancak bu gerilimin Gözde ve Onur’un ilişkisiyle ya da ilişkinin kötü gidişatı gibi bir durumla ilgili olduğunu düşünmüyorum. Aksine karakter kurulumu üzerinden tahminler yürütecek olursak Onur bir bebek haberine fazlasıyla sevinecek bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Hamilelik her ne olursa olsun ilişkide ileriye yönelik kesinleşen bir bağ anlamına geliyor. Gözde’nin böylesi bir bağlanmaya hazır olmaması aslında halihazırda ilişkide yolunda gitmeyen birtakım durumların habercisi. Gözde’nin içinde büyüyen bebeğin karşısında onun yaşadığı ilişkiden emin olmasını engelleyen bambaşka duygular var. Nitekim bu “emin olma” ihtiyacı Gözde’nin Onur ile ilgili gerçekleri görmesini sağlıyor.

Onur’un, kararı Gözde’ye bırakıyormuş gibi görünen ancak kararın verileceği seçenekleri dahi belirleyen tavrı Gözde’nin bu ilişkiye salt kendi isteğiyle başlamamış olabileceğini Karşılaşmalar programının ayrıntılarının ortaya çıkmasıyla birlikte iyiden iyiye düşündürüyor. Aslında yaşanan her şey Onur’un takıntıları sebebiyle Gözde’yi manipüle etmesi ile doğrudan bağlantılı. Çok basit biçimlerde karakterlerin güdüleriyle ilgili ipuçları veren Karşılaşmalar bölümünde Onur’un Gözde’ye alan ve seçim hakkı tanıyormuş gibi görünen tavrını boya rengi seçimi üzerinden rahatlıkla görebilirler.

7Yüz 6. Bölüm İncelemesi: Karakter Psikolojisinin Görselleştirilmesi

Algı Eke’nin başrol oynadığı psikolojik gerilim filmi Kaygı ile ilk uzun metrajını çeken Ceylan Özgün Özçelik, karakterin psikolojisini mekan ve ses üzerinden yansıtmada ne denli başarılı olduğunu kanıtlamıştı. 7Yüz’ün Karşılaşmalar bölümünün yönetmenliğini üstlenen Ceylan Özgün Özçelik, ses ve iç mekan kullanımlarının kendisinin bir sonraki adımlarında birer imza gibi karşımıza çıkacağını adeta müjdeliyor.

Dekorun minimum düzeyde kullanılabildiği, boş bir iç mekanda başarılı bir sinematografi ortaya koymanın gerçekten zorlu olduğunu söyleyebiliriz. Gözde ve Onur çiftinin yeni bir eve taşınması sebebiyle, Karşılaşmalar bölümünde alan derinliği yaratmaktan kadrajın farklı dokulardan oluşturulmasına kadar sinematografiyi güçlendirebilecek birçok detaydan mahrum kalma durumu var. Bu noktada mavi ve tonlarının çok yoğun kullanıldığı bir evin içerisinde, gün ışığıyla, kullanılan koyu mavilerin yarattığı kontrastın, boş bir evin görselleştirilmesi sorununu başarılı bir biçimde dengelediğini söyleyebiliriz. Gözde ve Onur’u yüzleşmeye götüren sürecin görselleştirilmesi üzerine konuşacak olursak; gerek voice-over kullanımlarıyla gerek odağın yer yer blurlaşmasıyla gerekse gerilimi artıran ses tasarımıyla Karşılaşmalar bölümünün, karakterlerin psikolojisini yansıtan en başarılı yüzleşme sahnelerini içerdiğini söyleyebiliriz.

Ne yazık ki teknik anlamda izleyiciyi yukarılara taşıyan gerilimin karşılığını verebilen bir senaryodan söz edemiyoruz. Çok daha büyük bir twistle karşılaşacağımızın gerilimine bürünsek de aslında yaklaşık 20 dakika sonrasında Onur’un Gözde’yi takip eden takıntılı bir erkek olduğunun ayırdına varabiliyoruz. Yanı sıra bölümlere keyifli detaylar yerleştirmeyi seven Tunç Şahin, bu bölümde bizi Refakatçiler bölümünde bıraktığımız eve yeniden götürüyor. Arkasında tam anlamıyla ne olduğunu bir türlü göremediğimiz duvar kağıdının soyulması eminim ki birçok izleyicinin beklediği bir sahne olmuştur.

Genellikle senaryonun başarısıyla önplana çıkan 7Yüz’ün ilk kez teknik başarının gerisinde kalan bir bölümünü izlediğimizi söyleyebilirim. Daha fazla plot twistle izleyiciyi birkaç kez ters köşe yapabilecek derinlikli bir senaryo eşliğinde Karşılaşmalar bölümü, en unutulmaz bölümlerden biri olabilirmiş.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi