Sinema Yazarları Derneği’nin ‘2015 Türkiye Sineması Ödülleri’ne, en iyi film dahil dört dalda birinci seçilen “Abluka” damgasını vurdu. Çok sayıda tanınmış sanatçının katılımıyla Şişli Kent Kültür Merkezi’nde gerçekleşen törene, barış söylemleri, sinema camiası adına bugünle birlikte geçmişi de sahiplenen bir dayanışma ruhu, mizah, farklı disiplinleri buluşturan sanatsal yaklaşımlar damga vurdu. Tuğrul Tülek’in sunduğu gecenin öne çıkan anları arasında Cem Yılmaz’ın esprileri, Murathan Mungan’ın duyarlı konuşması, Tülin Özen’in ‘Kadın Hamlet’, Murat Ertel’in ise doğaçlama bağlama performansı vardı.

48. SİYAD Ödülleri töreni, Şişli Belediyesi’nin katkılarıyla, 2 Mart Çarşamba akşamı Şişli Kent Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Tuğrul Tülek’in esprili sunumuyla renklenen törende, belgesel ve kısa film dalları ile Onur ve Emek ödülleri dahil 17 daldaki ödüller, sahipleriyle buluştu. SİYAD Başkanı Prof. Dr. Tül Akbal Süalp’in açılış konuşmasıyla başlayan törende En İyi Film ödülü, Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü tarafından takdim edildi.

“Abluka”, en iyi film, yönetmen, senaryo ve kurgu dallarındaki toplam 4 ödülle, 2015’te sinema yazarlarını en çok etkileyen film olarak öne çıktı. Geçen yıl vizyona giren 133 film arasında SİYAD üyelerinin iki turlu oylamasıyla yapılan değerlendirmede Emine Emel Balcı’nın “Nefesim Kesilene Kadar”ı 2, Zeki Demirkubuz’un “Bulantı”sı, Caner Alper ve Mehmet Binay’ın “Çekmeceler”i, Aysim Türkmen’in “Çekmeköy Underground”u ve Özcan Alper’in filmi “Rüzgarın Hatıraları” ise 1’er dalda ödül kazandılar. (Kazananların tam listesini aşağıda görebilirsiniz.)

Belgesel dalında Ben Hopkins’in “Hasret” filmi, kısa film dalında ise Ziya Demirel’in “Salı” filmi birinci oldu. Daha önce Ahmet Uluçay Umut Ödülü olarak verilen, bu yıl adı Ahmet Uluçay En İyi İlk Film ödülü olarak değiştirlen ilk film ödülü ise “Nefesim Kesilene Kadar” filmine verildi.

Daha önce açıklanan Onur Ödülleri bu yıl Hilmi Etikan, Menderes Samancılar, Ahmet Soner ve Gülsen Tuncer’e verildi. Emek Ödülü, yıkımına karşı büyük mücadele verilen ve hem Türkiye’de sinemaseverliğin hem de İstanbul’un kentsel tarihinin önemli bir parçası olan Emek Sineması’nın çalışanlarına verilirken, ödülü çalışanlar adına yer göstericiler Murat Aldemir ve Hayrettin Alkoç aldılar. Ödülün ardından, SİYAD Genel Sekreteri Kaya Özkaracalar, dernek üyelerinin Emek Sineması’nın kamu itirazları ve hukuka karşın yıkılmasını kınayan ve ‘yeni Emek sineması’ olarak lanse edilen salonda gerçekleştirilen hiçbir etkinliğe katılmayacaklarını beyan eden ortak bildirisini okudu.

Gecenin sürprizlerinden biri, Metin Erksan’ın gerçeküstü klasiği “Kadın Hamlet”te Fatma Girik’in ‘var olmayan bir orkestra’yı yönettikten sonra meşhur “Var olmak, veya yok olmak…” tiradını attığı klasik film sahnesini, Şişli Kent sahnesinde Tülin Özen’in canlı bir performans olarak yeniden yorumlaması oldu. Performans vesilesiyle, filmin yapımcılarından biri olan, geçen yıl kaybettiğimiz usta sinemacı Memduh Ün de anıldı. Geçen yıl aramızdan ayrılan, sinema dünyasına katkıda bulunmuş tüm sanatçı ve emekçilere, özel bir video ile ayrıca saygıda bulunuldu.

Murat Ertel’in (Baba Zula) bağlamasıyla doğaçlama eşlik ettiği kısa film ise, konukların karşısına daha önce hiçbir yerde gösterilmemiş, belge niteliği taşıyan görüntüleri çıkardı. Yeşilçam emekçilerinden Arif Keskiner ile İsmet Soydan’ın ismi bilinmeyen, amatör bir aktris ile birlikte, Türkiye tarihinin grev talebi taşıyan ilk büyük işçi mitingi olan meşhur 1961 Saraçhane mitingi sırasında çektikleri, bir yandan bir aşk hikayesi anlatan kısa filmin DİSK arşivinde bulunan ham görüntüleri, ilk kez seyirciyle buluştu.

Törende Emin Alper’e senaryo ödülünü veren yazar Murathan Mungan, “Gezi’nin öyküsüne sahip çıkanlar Sur’un, Cizre’nin, Amed’in hikayelerine neden yabancıdır; Sur’un, Cizre’nin, Amed’in öyküsüne sahip çıkmayacak mı?” diye sordu. Emin Alper ise, ödülünü alırken “Barış hemen şimdi!” dedi. Menderes Samancılar, aldığı Onur Ödülü’nü “bu ülkede acı çeken annelere ve uykusunda öldürülen çocuklara” adadığını söyledi; yine Onur Ödülü kazanan sanatçılardan Gülsen Tuncer ise “Ödülümü sinema emekçilerine ve Carettepe’ye adıyorum” dedi.

Gece, törenin ardından, geçmişte kimi Yeşilçam filmlerinde mekan olarak kullanılmış olan, 1969’dan beri neredeyse hiç değişmeyen, Maçka’daki tarihi gece kulübü Scotch Club’da, SİYAD üyeleri Engin Ertan ve Müge Turan’ın DJ’lik yaptığı parti ile sona erdi.

48. SİYAD Ödülleri

En İyi Film

Abluka

En İyi Yönetim 


Emin Alper (Abluka)

En İyi Senaryo 


Emin Alper (Abluka)

Cahide Sonku En İyi Kadın Oyuncu Performansı

Esme Madra (Nefesim Kesilene Kadar)

En İyi Erkek Oyuncu Performansı 


Nadir Sarıbacak (Sarmaşık)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Performansı

Şebnem Hassanisoughi (Bulantı)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Performansı

Özgür Emre Yıldırım (Sarmaşık)

En İyi Görüntü Yönetimi 


Andreas Sinanos (Rüzgarın Hatıraları)

En İyi Müzik 


Acarkan Özkan, Uran Apak, Erhan Seyran (Çekmeköy Underground)

En İyi Kurgu

Osman Bayraktaroğlu (Abluka)

En İyi Sanat Yönetimi

Hüseyin Binay , Aslıhan Tiryaki (Çekmeceler)

En İyi Belgesel

Hasret (Ben Hopkins)

En İyi Kısa Film

Salı (Ziya Demirel)

Ahmet Uluçay En İyi İlk Film

Nefesim Kesilene Kadar

En İyi Yabancı Film

Mad Max Fury Road

Onur Ödülleri

Hilmi Etikan, Menderes Samancılar, Ahmet Soner, Gülsen Tuncer

Emek Ödülü

Emek Sineması Çalışanları

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi